Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Could Deferred Tuition Solve the Problem of Financing University Education: Case of Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F14%3A%230000588" target="_blank" >RIV/26138077:_____/14:#0000588 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.oedm-serm.org/wp-content/uploads/2014/08/020.pdf" target="_blank" >http://www.oedm-serm.org/wp-content/uploads/2014/08/020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Could Deferred Tuition Solve the Problem of Financing University Education: Case of Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Financing of Czech public universities depends heavily on government budget. Sudden adverse change in public expenditure on education can universities put in great danger. This article discusses possible ways of increasing the share of student payments without reducing the number of students and preventing students from low income groups studying and so to reduce the dependence of universities on the government. The human capital contract, graduated tax and income-contingent loans are described and existingfunctioning of systems used of deferred tuition in Australia and England are analysed. The article further brings a list of reasons why no of Czech attempts to establish deferred tuition succeeded and what must be sdone before any other attempt.

  • Název v anglickém jazyce

    Could Deferred Tuition Solve the Problem of Financing University Education: Case of Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Financing of Czech public universities depends heavily on government budget. Sudden adverse change in public expenditure on education can universities put in great danger. This article discusses possible ways of increasing the share of student payments without reducing the number of students and preventing students from low income groups studying and so to reduce the dependence of universities on the government. The human capital contract, graduated tax and income-contingent loans are described and existingfunctioning of systems used of deferred tuition in Australia and England are analysed. The article further brings a list of reasons why no of Czech attempts to establish deferred tuition succeeded and what must be sdone before any other attempt.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    3rd International e-Conference on Optimization, Education and Data Mining in Science, Engineering and Risk Management 2013/2014 (OEDM SERM 2013/2014)

  • ISBN

    978-80-87894-01-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    174-190

  • Název nakladatele

    Curriculum

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    on-line

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku