Could Deferred Tuition Solve the Problem of Financing University Education: Case of Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F14%3A%230000588" target="_blank" >RIV/26138077:_____/14:#0000588 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.oedm-serm.org/wp-content/uploads/2014/08/020.pdf" target="_blank" >http://www.oedm-serm.org/wp-content/uploads/2014/08/020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Could Deferred Tuition Solve the Problem of Financing University Education: Case of Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Financing of Czech public universities depends heavily on government budget. Sudden adverse change in public expenditure on education can universities put in great danger. This article discusses possible ways of increasing the share of student payments without reducing the number of students and preventing students from low income groups studying and so to reduce the dependence of universities on the government. The human capital contract, graduated tax and income-contingent loans are described and existingfunctioning of systems used of deferred tuition in Australia and England are analysed. The article further brings a list of reasons why no of Czech attempts to establish deferred tuition succeeded and what must be sdone before any other attempt.
Název v anglickém jazyce
Could Deferred Tuition Solve the Problem of Financing University Education: Case of Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Financing of Czech public universities depends heavily on government budget. Sudden adverse change in public expenditure on education can universities put in great danger. This article discusses possible ways of increasing the share of student payments without reducing the number of students and preventing students from low income groups studying and so to reduce the dependence of universities on the government. The human capital contract, graduated tax and income-contingent loans are described and existingfunctioning of systems used of deferred tuition in Australia and England are analysed. The article further brings a list of reasons why no of Czech attempts to establish deferred tuition succeeded and what must be sdone before any other attempt.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
3rd International e-Conference on Optimization, Education and Data Mining in Science, Engineering and Risk Management 2013/2014 (OEDM SERM 2013/2014)
ISBN
978-80-87894-01-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
174-190
Název nakladatele
Curriculum
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
on-line
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—