Predatory and alternative hedonism ? from self-destruction to voluntary modesty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F14%3A%230000839" target="_blank" >RIV/26138077:_____/14:#0000839 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/26138077:_____/14:#0000703
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Predatory and alternative hedonism ? from self-destruction to voluntary modesty
Popis výsledku v původním jazyce
Hedonistic ethos is to intensify in the environment of consumer culture and in the atmosphere of unlimited consumerism, intentionally supported by market mechanisms. The value patterns of hedonistic life style are defined by experience motivations, excitement, sensual pleasures, delight, self-satisfaction, intensive need for emotional stimulations, present-time orientation or accelerated pace of life. It is considered identical with radical inclination towards individualization life practices, rapidly growing egoism and narcissistic tendencies confirming the meaning of one?s own existence. Hedonistic life style oriented towards consumer values, however, meets with frequent social, ecological and ethical criticism. There is room for discussion related to the alternative model of hedonism based on more responsible and well-considered approach towards consumption and voluntary modesty, which shall eventually enhance the sense of personal happiness and general satisfaction with life.
Název v anglickém jazyce
Predatory and alternative hedonism ? from self-destruction to voluntary modesty
Popis výsledku anglicky
Hedonistic ethos is to intensify in the environment of consumer culture and in the atmosphere of unlimited consumerism, intentionally supported by market mechanisms. The value patterns of hedonistic life style are defined by experience motivations, excitement, sensual pleasures, delight, self-satisfaction, intensive need for emotional stimulations, present-time orientation or accelerated pace of life. It is considered identical with radical inclination towards individualization life practices, rapidly growing egoism and narcissistic tendencies confirming the meaning of one?s own existence. Hedonistic life style oriented towards consumer values, however, meets with frequent social, ecological and ethical criticism. There is room for discussion related to the alternative model of hedonism based on more responsible and well-considered approach towards consumption and voluntary modesty, which shall eventually enhance the sense of personal happiness and general satisfaction with life.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-23870S" target="_blank" >GA13-23870S: Proměny způsobu života a modernizační procesy v mikroregionu Hlučínsko</a><br>
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing Identity 2014: Explosion of Innovations
ISBN
978-80-8105-666-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
183-198
Název nakladatele
Univerzita sv. Cyrila a Metoda
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—