Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovative approach to the management of credit risk

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F18%3A%230000902" target="_blank" >RIV/26138077:_____/18:#0000902 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2018_1_327_337.pdf" target="_blank" >http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2018_1_327_337.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21272/mmi.2018.1-25" target="_blank" >10.21272/mmi.2018.1-25</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovative approach to the management of credit risk

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Credit rating is a traditional measurement of credit risk in financial markets. This paper introduces an innovative approach based on implied ratings defined by CDS spreads. Using this approach the credit risk can be better managed because CDS are provided on daily basis. The implied rating is compared with credit ratings provided by Moody´s, S&amp;P, and Fitch. The model of implied rating deals only with sovereign ratings. 52 countries were chosen for comparison of both types of above-mentioned ratings. The model uses cumulative default probabilities (CPD) derived from CDS spreads and the main results are CPD intervals which define implied credit ratings. For those countries where the credit rating and implied credit rating are different, the paper shows how implied rating can serve as a signal for potential upgrade or downgrade of the credit rating provided by rating agencies. The presented model is also used to verify ratings provided by Moody´s, S&amp;P, and Fitch in cases where these agencies provide different ratings for a specific country. This is especially important when some ratings are investment-grade and others are speculative-grade.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovative approach to the management of credit risk

  • Popis výsledku anglicky

    Credit rating is a traditional measurement of credit risk in financial markets. This paper introduces an innovative approach based on implied ratings defined by CDS spreads. Using this approach the credit risk can be better managed because CDS are provided on daily basis. The implied rating is compared with credit ratings provided by Moody´s, S&amp;P, and Fitch. The model of implied rating deals only with sovereign ratings. 52 countries were chosen for comparison of both types of above-mentioned ratings. The model uses cumulative default probabilities (CPD) derived from CDS spreads and the main results are CPD intervals which define implied credit ratings. For those countries where the credit rating and implied credit rating are different, the paper shows how implied rating can serve as a signal for potential upgrade or downgrade of the credit rating provided by rating agencies. The presented model is also used to verify ratings provided by Moody´s, S&amp;P, and Fitch in cases where these agencies provide different ratings for a specific country. This is especially important when some ratings are investment-grade and others are speculative-grade.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-21506S" target="_blank" >GA16-21506S: Nové zdroje systémového rizika na finančních trzích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Marketing and Management of Innovations

  • ISSN

    2218-4511

  • e-ISSN

    2227-6718

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    327-337

  • Kód UT WoS článku

    000430685900025

  • EID výsledku v databázi Scopus