Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FINANCING HIGHER EDUCATION ON THE PRINCIPLE OF TRANSFERRED PRICES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F19%3A%230000916" target="_blank" >RIV/26138077:_____/19:#0000916 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.grantjournal.com/issue/0801/PDF/0801tichy.pdf" target="_blank" >https://www.grantjournal.com/issue/0801/PDF/0801tichy.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FINANCING HIGHER EDUCATION ON THE PRINCIPLE OF TRANSFERRED PRICES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the financing of tertiary education through deferred tuition, student credit system and credit financing risk. The aim of the paper is to create the concept of higher education funding for the Czech Republic so that it is a part of the system of public and private finance. It contains a proposal of a concept of credit financing of tertiary education, including phases of a credit boom for a period of 24 years. In the proposed concept, student debt is drawn by drawing credits for study. The volume of credits for study is accumulated during the period of study and graduate job entry until the average wage is reached. In the proposed concept, full repayment of student loans occurs in the 13th year since the loan was granted. The graph shows the repayment deficit of 11.229% compared to loans drawn.

  • Název v anglickém jazyce

    FINANCING HIGHER EDUCATION ON THE PRINCIPLE OF TRANSFERRED PRICES

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the financing of tertiary education through deferred tuition, student credit system and credit financing risk. The aim of the paper is to create the concept of higher education funding for the Czech Republic so that it is a part of the system of public and private finance. It contains a proposal of a concept of credit financing of tertiary education, including phases of a credit boom for a period of 24 years. In the proposed concept, student debt is drawn by drawing credits for study. The volume of credits for study is accumulated during the period of study and graduate job entry until the average wage is reached. In the proposed concept, full repayment of student loans occurs in the 13th year since the loan was granted. The graph shows the repayment deficit of 11.229% compared to loans drawn.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-04726S" target="_blank" >GA17-04726S: Proměna vzorců genderových nerovností ve vzdělávání a na trhu práce: dynamika, příčiny a důsledky.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Grant journal

  • ISSN

    1805-0638

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    50-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus