Návrh konstrukce bezpečnostních prvků pro zamezení vjezdu vozidel – CAD model lavičky tvaru L modifikované
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26232511%3A_____%2F18%3AN0000050" target="_blank" >RIV/26232511:_____/18:N0000050 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh konstrukce bezpečnostních prvků pro zamezení vjezdu vozidel – CAD model lavičky tvaru L modifikované
Popis výsledku v původním jazyce
Jedná se o prvek městského mobiliáře, který by měl jednak optimálně zapadnout do městského prostředí a zároveň splňovat ochrannou funkci při potenciálním útoku jedoucím vozidlem, aniž by nějakým způsobem narušoval přirozený pohyb chodců, vozidel zásobování a záchranné služby. Pro tento účel byla navržena železobetonová lavička tvaru L se zaoblenými hranami, která by se v případě nárazu vozidla snáze obrátila podstavou nahoru a zamezila by tak dalšímu pohybu vozidla. Tento prvek je uvažován jako ochrana před nájezdem menších vozidel typu M1 (osobní auto o hmotnosti 1500 kg) a N1 (dodávka o hmotnosti 3500 kg), které by se v okamžiku nárazu pohybovaly ve dvou vybraných rychlostech, a to 48 nebo 80 km/h. Tento model bude sloužit jako základ pro provedení numerických simulací nárazu vozidla, dle dosažených výsledků bude dále modifikován a optimalizován a následně bude podkladem pro přípravu reálného modelu betonového zátarasu.
Název v anglickém jazyce
Design of safety devices for vehicle entry prevention - CAD model: modified L-shaped bench
Popis výsledku anglicky
It is an element of street furniture that should both fit optimally into the urban environment while fulfilling the protective function of a potential vehicle attack without compromising the natural movement of pedestrians, supply vehicles and emergency services. For this purpose, an L-shaped reinforced concrete bench with rounded edges has been designed to make it easier to turn the base upwards in the event of a vehicle collision and thus prevent further movement of the vehicle. This element is considered to be a protection against the entry of smaller M1 vehicles (1500 kg) and N1 (3500 kg), which would move at two selected speeds at the moment of impact, namely 48 or 80 km / h . This model will serve as a basis for performing numerical simulations of the impact of a vehicle, according to the results achieved it will be further modified and optimized and then it will be the basis for the preparation of a real concrete roadblock model.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20100 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů