Charakterizace materiálů TL4227 a TL4521 pro rozšíření materiálové databáze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26316919%3A_____%2F12%3A%230000406" target="_blank" >RIV/26316919:_____/12:#0000406 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Charakterizace materiálů TL4227 a TL4521 pro rozšíření materiálové databáze
Popis výsledku v původním jazyce
Ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s. byly v rámci vývoje databáze Deform provedeny série měření s cílem popsat a charakterizovat materiál TL4227 (ČSN 14220) a ocel TL4521. Výsledky těchto měření byly použity jako výchozí data pro rozšíření databáze programu Deform. Na oceli TL4227 byla provedena termofyzikální měření a mechanické zkoušky. V rámci termofyzikálních měření byl vytvořen ARA diagram s následným metalografickým hodnocením (určení podílu fází, měření tvrdostí) a stanovení teplotní roztažnosti. Mechanické zkoušky byly zaměřeny na zkoušky tlakem při pokojových i zvýšených teplotách (až 1250 °C) a stanovení dynamického modulu v intervalu teplot 20 ? 1000 °C. Tato měření, až na určení ARA diagramů a stanovení dynamického modulu, byla provedenai na oceli TL4521. Všechny výsledky byly následně zpracovány pro program DEFORM.
Název v anglickém jazyce
Characterization of materials TL4227 and TL4521 for the expansion of the material database
Popis výsledku anglicky
In cooperation with ŠKODA AUTO SpA been in the development of the Deform series of measurements in order to describe and characterize the material TL4227 (IEC 14220) and steel TL4521. The results of these measurements were used as the initial data for expansion of the program Deform. The steel TL4227 measurements were performed thermophysical and mechanical tests. As part of thermophysical measurements ARA diagram was created followed by metallographic evaluation (determination of the proportion of phases, measuring hardness) and determination of thermal expansion. Mechanical tests were aimed at pressure testing at ambient and elevated temperatures (1250 ° C) to determine the dynamic modulus in the temperature range 20-1000 ° C. These measurements, todetermine the ARA diagrams and determining the dynamic modulus was performed on steel TL4521. All results were then processed for the program DEFORM.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
22
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
ŠKODA AUTO a.s.
Verze
—