Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum a posouzení únavového chování materiálu příruby

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26316919%3A_____%2F18%3AN0000177" target="_blank" >RIV/26316919:_____/18:N0000177 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum a posouzení únavového chování materiálu příruby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem výzkumu bylo zjistit příčinu rozdílného únavového chování přírub. Společnost ŠKODA AUTO a.s. doručila čtyři díly po zkoušce únavy. U některých dílů došlo k jejich porušení a výsledek zkoušky byl proto nevyhovující. Na základě podkladů dodaných zákazníkem (chemické složení, tepelné zpracování, lokality kde dochází k rozvoji porušení) a zkušeností řešitelského kolektivu byl stanoven metodický postup řešení daného problému: 1. Výběr vzorků pro metalografickou analýzu 2. Příprava vzorků a výbrusů 3. Analýzy mikrostruktury na světelném mikroskopu, určení korelace šíření trhliny a mikrostruktury 4. Výběr vzorků pro mikrotahové zkoušky 5. Výroba, provedení a vyhodnocení mikrotahových zkoušek; 6. Vyhodnocení experimentu a sepsání technické zprávy. Za nevyhovujícími zkouškami únavy čínských dílů stojí odlišná mikrostruktura od dílů evropských (odlišný způsob tepelného zpracování po kování) a pravděpodobně negativně působí i přítomnost zápichů v nejvíce exponovaném místě dílů.

  • Název v anglickém jazyce

    Research and assessment of fatigue behavior of flange material

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research was to determine the cause of different fatigue behavior of flanges. ŠKODA AUTO a.s. delivered four parts after the fatigue test. Some parts were broken and the test result was therefore unsatisfactory. On the basis of materials supplied by the customer (chemical composition, heat treatment, localities where the development of breaches) and the experience of the research team, a methodological procedure for solving the given problem was established: 1. Selection of samples for metallographic analysis 2. Preparation of samples and cuts 3. Microstructure analysis on light microscope, determination of crack propagation correlation and microstructure 4. Selection of samples for microtest tests 5. Production, execution and evaluation of micro-stretch tests; 6. Evaluation of the experiment and writing a technical report. Behind the unsatisfactory tests of Chinese parts fatigue is a different microstructure from European parts (different way of heat treatment after forging) and probably also the presence of grooves in the most exposed part of the parts.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20306 - Audio engineering, reliability analysis

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    23

  • Místo vydání

    Dobřany

  • Název nakladatele resp. objednatele

    ŠKODA AUTO a.s.

  • Verze