Výzkum a posouzení únavového chování materiálu příruby
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26316919%3A_____%2F18%3AN0000177" target="_blank" >RIV/26316919:_____/18:N0000177 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum a posouzení únavového chování materiálu příruby
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výzkumu bylo zjistit příčinu rozdílného únavového chování přírub. Společnost ŠKODA AUTO a.s. doručila čtyři díly po zkoušce únavy. U některých dílů došlo k jejich porušení a výsledek zkoušky byl proto nevyhovující. Na základě podkladů dodaných zákazníkem (chemické složení, tepelné zpracování, lokality kde dochází k rozvoji porušení) a zkušeností řešitelského kolektivu byl stanoven metodický postup řešení daného problému: 1. Výběr vzorků pro metalografickou analýzu 2. Příprava vzorků a výbrusů 3. Analýzy mikrostruktury na světelném mikroskopu, určení korelace šíření trhliny a mikrostruktury 4. Výběr vzorků pro mikrotahové zkoušky 5. Výroba, provedení a vyhodnocení mikrotahových zkoušek; 6. Vyhodnocení experimentu a sepsání technické zprávy. Za nevyhovujícími zkouškami únavy čínských dílů stojí odlišná mikrostruktura od dílů evropských (odlišný způsob tepelného zpracování po kování) a pravděpodobně negativně působí i přítomnost zápichů v nejvíce exponovaném místě dílů.
Název v anglickém jazyce
Research and assessment of fatigue behavior of flange material
Popis výsledku anglicky
The aim of the research was to determine the cause of different fatigue behavior of flanges. ŠKODA AUTO a.s. delivered four parts after the fatigue test. Some parts were broken and the test result was therefore unsatisfactory. On the basis of materials supplied by the customer (chemical composition, heat treatment, localities where the development of breaches) and the experience of the research team, a methodological procedure for solving the given problem was established: 1. Selection of samples for metallographic analysis 2. Preparation of samples and cuts 3. Microstructure analysis on light microscope, determination of crack propagation correlation and microstructure 4. Selection of samples for microtest tests 5. Production, execution and evaluation of micro-stretch tests; 6. Evaluation of the experiment and writing a technical report. Behind the unsatisfactory tests of Chinese parts fatigue is a different microstructure from European parts (different way of heat treatment after forging) and probably also the presence of grooves in the most exposed part of the parts.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20306 - Audio engineering, reliability analysis
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
23
Místo vydání
Dobřany
Název nakladatele resp. objednatele
ŠKODA AUTO a.s.
Verze
—