Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum únavového chování konstrukčních hliníkových materiálů pro kolejová vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26316919%3A_____%2F19%3AN0000084" target="_blank" >RIV/26316919:_____/19:N0000084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum únavového chování konstrukčních hliníkových materiálů pro kolejová vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem výzkumu bylo změřit materiálové charakteristiky hliníkových plechů spojených frikčním svařováním a stanovit meze technologických podmínek při jejich provozování. Jednalo se o stanovení tahových vlastností s využitím lokální analýzy deformací pomocí DIC. Dále byly hodnoceny únavové vlastnosti pomocí statistické metody staircase (tzv. schodovitá metoda). Pro spolehlivé popsání únavových charakteristik se prováděli zkoušky únavy při různých asymetrií cyklu. Na základě rozměrů vzorků a podkladů dodaných zákazníkem (chemické složení, rozsah provozních podmínek) byl stanoven metodický postup řešení daného problému: 1. Stanovení velikosti a geometrie zkušebních těles. 2. Stanovení zkušebních podmínek. 3. Výroba zkušebních těles. 4. Experimentální provedení zkoušek a měření. 5. Vyhodnocení experimentu a sepsání technické zprávy.

  • Název v anglickém jazyce

    Research of fatigue behavior of structural Al materials for rolling stock

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research was to measure material characteristics of welded Al sheets by Friction Stir Welding and to define the limits of technological conditions for their operation. It was the determination of fatigue properties. In the scope of this research, the high-cycle fatigue by staircase method was measured and for tensile properties, DIC method was used. For better understanding of fatigue damage, several stress ratios R were applied. Based on the dimensions of the samples and other information supplied by the customer (chemical composition, range of operating conditions), a methodical procedure for solving the given problem was set as follows: 1. Determination of the size and geometry of the test bodies. 2. Determination of test conditions. 3. Manufacture of test specimens. 4. Experimental testing and measurement. 5. Evaluation of the experiment and writing of a technical report

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    11

  • Místo vydání

    Dobřany

  • Název nakladatele resp. objednatele

    ŠKODA VAGONKA a.s.

  • Verze