Vývoj pokročilých materiálů pro automobilový průmysl
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26316919%3A_____%2F19%3AN0000095" target="_blank" >RIV/26316919:_____/19:N0000095 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj pokročilých materiálů pro automobilový průmysl
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výzkumu bylo vyvinout nové typy progresivních ocelí pro automobilový průmysl a technologii jejich zpracování. Prvním typem byly vysokopevné martenzitické oceli, využívané na výrobu karosérií a zpracovávané metodou hot stamping. V rámci výzkumného záměru byly provedeny následující kroky: 1. Odlití taveb nových ocelí využitelných pro metodu zpracování hot stamping 2. Výroba plechů z těchto ocelí (kování, válcování za tepla, válcování za studena, žíhání,...) 3. Vývoj nového způsobu simulace hot stampingu na kalicím dilatometru 4. Aplikace nového způsobu simulace hot stampingu na kalicím dilatometru 5. Komplexní testování materiálů připravených novém způsobem simulace hot stampingu na kalicím dilatometru. Testování se sestávalo z mikrotahových zkoušek tahem, analýzou mikrostruktury, rtg difrakcí a měřením tvrdosti. 6. Vyhodnocení experimentů a sepsání závěrečné zprávy Druhým typem byly oceli legované hliníkem, které se využívají na výrobu karosérií a charakteristické nízkou hustotou. V rámci výzkumného záměru byly provedeny následující kroky: 1. Přepracování materiálů metodou kování 2. Výroba vzorků 3. Komplexní testování připravených vzorků za účelem výzkumu průběhu rekrystalizace těchto ocelí, fázového složení, mechanických vlastností 4. Vyhodnocení experimentů a sepsání závěrečné zprávy
Název v anglickém jazyce
Development of advanced materials for the automotive industry
Popis výsledku anglicky
The aim of the research was to develop new types of progressive steels for the automotive industry and their processing technology. The first type was high-strength martensitic steels used for car body and hot stamping. The following steps were carried out within the research plan: 1. Casting of melts of new steels for hot stamping 2. Production of sheets from these steels (forging, hot rolling, cold rolling, annealing, ...) 3. Development of a new method of simulating hot stamping on a quenching dilatometer 4. Application of a new method of simulation of hot stamping on hardening dilatometer 5. Complex testing of materials prepared by a new method simulating hot stamping on a hardening dilatometer. Testing consisted of micro-tensile tests, microstructure analysis, X-ray diffraction and hardness measurements. 6. Evaluation of experiments and final report The second type was aluminum alloy steels, which are used for bodywork and characterized by low density. The following steps were carried out within the research plan: 1. Material processing by forging method 2. Production of samples 3. Complex testing of prepared samples for research of recrystallization of these steels, phase composition, mechanical properties 4. Evaluation of experiments and final report
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
60
Místo vydání
Dobřany
Název nakladatele resp. objednatele
MatPlus GmbH
Verze
—