Tourism development in the Slovak Republicafter the global financial crisis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F16%3AN0000014" target="_blank" >RIV/26441021:_____/16:N0000014 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2016_3_208_220_0.pdf" target="_blank" >http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2016_3_208_220_0.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tourism development in the Slovak Republicafter the global financial crisis
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to find consequences and relations between the economy and tourism industry in post-crisis tourism development in the Slovak Republic. The smooth partial least squares approach dependent on a parameter was applied, with the economy lagged situation in the data. In some sense, different conclusions are identified on the original variables and first differences. The share of the multivariate linear trend in the individual parameters was also quantified.
Název v anglickém jazyce
Tourism development in the Slovak Republicafter the global financial crisis
Popis výsledku anglicky
This paper aims to find consequences and relations between the economy and tourism industry in post-crisis tourism development in the Slovak Republic. The smooth partial least squares approach dependent on a parameter was applied, with the economy lagged situation in the data. In some sense, different conclusions are identified on the original variables and first differences. The share of the multivariate linear trend in the individual parameters was also quantified.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50701 - Cultural and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Marketing and Management of Innovations
ISSN
2227-6718
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuvedeno
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
UA - Ukrajina
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
208-220
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—