Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diversification of Prague Tourism Offer with Focus on the Vltava Riverside

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F16%3AN0000034" target="_blank" >RIV/26441021:_____/16:N0000034 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.atlas-euro.org/LinkClick.aspx?fileticket=q6iiKmLMg8Q%3d&tabid=248&language=en-US" target="_blank" >http://www.atlas-euro.org/LinkClick.aspx?fileticket=q6iiKmLMg8Q%3d&tabid=248&language=en-US</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Diversification of Prague Tourism Offer with Focus on the Vltava Riverside

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prague has long been a primary destination in the Czech Republic; according to CzechTourism agency Prague as a tourist destination is a stronger brand than the brand of the Czech Republic, and it has a stronger image than the country's total. In 2015, 5.13 million visitors arrived in Prague, which was by 8.2 percent more than a year ago. The Prague Castle, the Old Town Hall, and the Jewish Museum are the most visited attractions that bring all tourists to the UNESCO heritage city center. Prague is constantly trying to help to the historical heart of the city to ease and lighten it from tourists ́ overload but without success-visitors must have had a reason to leave the center. Prague flows through the longest river in the Czech Republic. The river and its waterfront are currently used in tourism only partially.

  • Název v anglickém jazyce

    Diversification of Prague Tourism Offer with Focus on the Vltava Riverside

  • Popis výsledku anglicky

    Prague has long been a primary destination in the Czech Republic; according to CzechTourism agency Prague as a tourist destination is a stronger brand than the brand of the Czech Republic, and it has a stronger image than the country's total. In 2015, 5.13 million visitors arrived in Prague, which was by 8.2 percent more than a year ago. The Prague Castle, the Old Town Hall, and the Jewish Museum are the most visited attractions that bring all tourists to the UNESCO heritage city center. Prague is constantly trying to help to the historical heart of the city to ease and lighten it from tourists ́ overload but without success-visitors must have had a reason to leave the center. Prague flows through the longest river in the Czech Republic. The river and its waterfront are currently used in tourism only partially.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů