Nepřímé strategie učení v současných učebnicích francouzštiny pro mládež
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F20%3AN0000023" target="_blank" >RIV/26441021:_____/20:N0000023 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.paidagogos.net/" target="_blank" >https://www.paidagogos.net/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nepřímé strategie učení v současných učebnicích francouzštiny pro mládež
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této práce je zjistit, zda a do jaké míry současné učebnice obecného francouzského jazyka pro druhý stupeň základní školy a pro střední školy podporují u studentů rozvoj nepřímých strategií učení. Metodou výzkumu byla obsahová analýza, při které jsme detailně prozkoumali 5 sérií současných učebnic francouzštiny pro adolescenty. Bylo zjištěno, že většina z těchto sérií učebnic nepřímé strategie učení rozvíjí spíše v menší míře. Za nejzdařilejší v tomto ohledu považujeme sérii Adosphère. Autoři této řady učebnic věnují pozornost všem typům nepřímých strategií učení – tj. jak metakognitivní, tak afektivní i socializační.
Název v anglickém jazyce
Indirect learning strategies in the contemporary textbooks of French for teenagers
Popis výsledku anglicky
The purpose of this study is to find out if and to what extent the contemporary textbooks of general French for teenagers support the development of students’ indirect learning strategies. We used the content analysis in order to scrutinize five series of contemporary textbooks of French. This study indicates that most of these series of textbooks do not help develop students’ indirect learning strategies sufficiently or systematically. It is the series called Adosphère that we consider to be the best elaborated in terms of indirect learning strategies. The authors of this series of textbooks pay considerable attention to all the three types of indirect learning strategies – i.e. metacognitive, affective and social.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů