Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nepřímé strategie učení v současných učebnicích francouzštiny pro mládež

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F20%3AN0000023" target="_blank" >RIV/26441021:_____/20:N0000023 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.paidagogos.net/" target="_blank" >https://www.paidagogos.net/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nepřímé strategie učení v současných učebnicích francouzštiny pro mládež

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této práce je zjistit, zda a do jaké míry současné učebnice obecného francouzského jazyka pro druhý stupeň základní školy a pro střední školy podporují u studentů rozvoj nepřímých strategií učení. Metodou výzkumu byla obsahová analýza, při které jsme detailně prozkoumali 5 sérií současných učebnic francouzštiny pro adolescenty. Bylo zjištěno, že většina z těchto sérií učebnic nepřímé strategie učení rozvíjí spíše v menší míře. Za nejzdařilejší v tomto ohledu považujeme sérii Adosphère. Autoři této řady učebnic věnují pozornost všem typům nepřímých strategií učení – tj. jak metakognitivní, tak afektivní i socializační.

  • Název v anglickém jazyce

    Indirect learning strategies in the contemporary textbooks of French for teenagers

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study is to find out if and to what extent the contemporary textbooks of general French for teenagers support the development of students’ indirect learning strategies. We used the content analysis in order to scrutinize five series of contemporary textbooks of French. This study indicates that most of these series of textbooks do not help develop students’ indirect learning strategies sufficiently or systematically. It is the series called Adosphère that we consider to be the best elaborated in terms of indirect learning strategies. The authors of this series of textbooks pay considerable attention to all the three types of indirect learning strategies – i.e. metacognitive, affective and social.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů