Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

National or European? EP Elections Campaign Themes in the News Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F12%3A%230000275" target="_blank" >RIV/26482789:_____/12:#0000275 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    National or European? EP Elections Campaign Themes in the News Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    According to the dominant framework, European Parliament (EP) elections are second-order elections, in essence national contests by other means. They are not about the personalities and parties at the European level, or the direction of the EU policy agenda; instead, they are fought over domestic rather than European issues and topics, and the political parties collude to keep the issue of Europe off the domestic agenda. This paper aims to analyse one aspect of the second-order election (SOE) model, namely the fact that national political issues and concerns dominate SOE campaigns. We focus on EP election campaigns as portrayed in the news media based on a premise that large proportion of election campaigns consists of media coverage. Based on a content and thematic analysis (N = 434), the article integrates the second-order election model with media behaviours. The results show that, indeed, national political themes and domestic geographic scope dominate the EP election campaign in t

  • Název v anglickém jazyce

    National or European? EP Elections Campaign Themes in the News Media

  • Popis výsledku anglicky

    According to the dominant framework, European Parliament (EP) elections are second-order elections, in essence national contests by other means. They are not about the personalities and parties at the European level, or the direction of the EU policy agenda; instead, they are fought over domestic rather than European issues and topics, and the political parties collude to keep the issue of Europe off the domestic agenda. This paper aims to analyse one aspect of the second-order election (SOE) model, namely the fact that national political issues and concerns dominate SOE campaigns. We focus on EP election campaigns as portrayed in the news media based on a premise that large proportion of election campaigns consists of media coverage. Based on a content and thematic analysis (N = 434), the article integrates the second-order election model with media behaviours. The results show that, indeed, national political themes and domestic geographic scope dominate the EP election campaign in t

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Electoral Studies

  • ISSN

    1801-6545

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    30-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus