Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podněty hlubinné psychologie pro rozvoj teorie výchovy, výchovnou, převýchovnou a preventivní práci.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F14%3A%230000472" target="_blank" >RIV/26482789:_____/14:#0000472 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podněty hlubinné psychologie pro rozvoj teorie výchovy, výchovnou, převýchovnou a preventivní práci.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The author focuses on the insights that the theory of education can draw from psychoanalysis, individual or analytical psychology and associated therapeutic techniques. He explains how they can contribute to an understanding of educational phenomena, disorders of socialisation and their effective prevention. The text describes the origins and development of the relevant psychological theories and their influence on the evolution of educational thought in our country. After 1990 we can observe a strong revival of interest in these themes. On the other hand, the use of psychoanalytical methods and therapeutic techniques by educational workers who are not equipped for these activities can have very undesirable effects. The essay looks at the possibilitiesand limits of the exploitation of methods derived from psychodynamic approaches in upbringing and education. It outlines the basis and rationale of therapeutic training, supervision and Balint Groups. The author suggests its potential im

  • Název v anglickém jazyce

    Inspirations from Depth Psychology for the Development of the Theory of Education, Educational, Re-Educational and Preventive Work.

  • Popis výsledku anglicky

    Autor se zaměřuje na poznatky, které lze pro teorii výchovy načerpat z psychoanalýzy, individuální či analytické psychologie a návazných terapeutických postupů. Osvětluje, jak mohou přispět k pochopení výchovných jevů i socializačních poruch a k účinné prevenci. Text popisuje vznik a rozvoj příslušných psychologických teorií a jejich vliv na vývoj pedagogického myšlení u nás. Po roce 1990 lze pozorovat silné oživení zájmu o tuto problematiku. Užívání psychoanalytických metod a terapeutických postupů výchovnými pracovníky, kteří nejsou pro tyto činnosti profesně vybaveni, však může mít velmi nežádoucí účinky. Stať se zabývá možnostmi a limity využití metod odvozených z psychodynamických přístupů ve výchově a při vzdělávání. Text nastiňuje podstatu a smysl terapeutického výcviku, supervize a Balintovských skupin. Autor poukazuje na možný význam pro pedagogické pracovníky činné v oblasti institucionální výchovy, ve školských poradenských a preventivně výchovných službách apod. Závěrem cha

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Teorie výchovy ? tradice, současnost, perspektivy

  • ISBN

    978-80-246-2412-9

  • Počet stran výsledku

    49

  • Strana od-do

    108-156

  • Počet stran knihy

    276

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

  • Kód UT WoS kapitoly