Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediální smrt konsensu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F16%3AN0000086" target="_blank" >RIV/26482789:_____/16:N0000086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediální smrt konsensu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současným politickým i mediálním diskurzem prostupuje představa, že pozdně moderní liberálně demokratické společnosti se dostaly do stavu jakési těžko vysvětlitelné polarizace. Výsledky celostátních voleb, výzkumy veřejného mínění zkoumající postoje k zásadním otázkám, nejrůznější referenda i nahodilé ankety sugerují dojem, že tyto společnosti jsou v zásadě rozděleny na dvě téměř vyrovnané poloviny, které jsou pak chápany jako postojově nesmiřitelné světy. Taková polarizace (resp. její mediální inscenace) přispívá k nemožnosti opřít veřejnou komunikaci o racionální argumentaci. Kniha Mediální smrt konsensu si tuto tóninu nesmiřitelné polarizace bere jako výchozí polohu svého kriticko-analytického přístupu a snaží se ji podrobit detailnějšímu rozboru. Platí-li teze o (nesmiřitelné) polarizaci, pak se nabízí otázka, jak je tato polarizace traktována (posilována či oslabována) samotnými médii. Většina úvah na toto má povahu velmi obecnou a mediální produkci chápe jako „hyperobjekt“, který není možné nahlédnout vcelku, ale jen rozfázovaně, po částech, neúplně. Autorský tým na toto omezení přistoupil a snaží se postihnout, jak se nesmiřitelná polarizace (pokud existuje) projevuje v médiu navýsost konsensuálním svou masově konzumní podstatou, v televizi. Předmětem zájmu předkládané publikace je tedy proměna veřejné sféry jako prostoru z větší části opanovaného masovými médii a s tím související a měnící se podoba debat v tomto prostoru. Ačkoli je akcent kladen na televizní politické debaty jako specifický žánr audiovizuální produkce, autoři téma zasazují i o oblasti nových médií.

  • Název v anglickém jazyce

    Media's death of consensus

  • Popis výsledku anglicky

    The current political and media discourse pervades the idea that late modern liberal democratic society fell into a state of polarization that is hard to explain. The results of national elections, public opinion surveys exploring attitudes on fundamental issues, various referenda and random polls suggest that these societies are basically divided into two almost equal halves, which are then understood as attitudinally irreconcilable worlds. Such a polarization (resp. its media production) contributes to the inability to rely on the public communication about rational argumentation. The book Media's death of consensus takes the key of irreconcilable polarization as a starting point of its critical and analytical approach and it tries to make it a subject of a more detailed analysis. If the thesis of (unforgiving) polarization is valid, then the question is how is this polarization strengthened or weakened by media. Many thoughts on this are naturally very general and they perceive the media production as a "hyper-object", which is quite impossible to see as a whole, but in a phasing, piecemeal, incomplete way. The creative team approached this limitation and it tried to understand how irreconcilable polarization (if any) manifests itself in the media with an extremely consensual nature of its mass consumerism, in the television. The subject of interest of this publication is thus the transformation of public sphere as a space largely engrossed by mass media and related and changing shape of debates in this area. Although emphasis is placed on the TV political debate as a specific genre of audiovisual production, the authors have widened the subject by new media perspective as well.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7476-113-3

  • Počet stran knihy

    190

  • Název nakladatele

    TOGGA & MUP Press

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy