Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Content emptiness, low media coverage, exhausted parties, and indifferent voters: an invisible 2014 European Parliamentary election campaign in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F17%3AN0000119" target="_blank" >RIV/26482789:_____/17:N0000119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Content emptiness, low media coverage, exhausted parties, and indifferent voters: an invisible 2014 European Parliamentary election campaign in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter deals with an issue of campaigning in the 2014 European Parliamentary Elections in the Czech Republic. It concludes that the European Parliamentary elections are in danger of becoming the third-order contest with barely more relevance than a public opinion poll in the Czech Republic. This is because the European Union does not matter much in the Czech Republic and the European elections generally are unpopular and undervalued there. There are several reasons for this but one of the most important is very limited knowledge of the EU among Czech citizens. At the same time, parties did not want to spend their finances and strength on the European elections. Therefore campaign preceding the 2014 European elections in the Czech Republic was barely visible and lacking any contentious issues.

  • Název v anglickém jazyce

    Content emptiness, low media coverage, exhausted parties, and indifferent voters: an invisible 2014 European Parliamentary election campaign in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with an issue of campaigning in the 2014 European Parliamentary Elections in the Czech Republic. It concludes that the European Parliamentary elections are in danger of becoming the third-order contest with barely more relevance than a public opinion poll in the Czech Republic. This is because the European Union does not matter much in the Czech Republic and the European elections generally are unpopular and undervalued there. There are several reasons for this but one of the most important is very limited knowledge of the EU among Czech citizens. At the same time, parties did not want to spend their finances and strength on the European elections. Therefore campaign preceding the 2014 European elections in the Czech Republic was barely visible and lacking any contentious issues.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Political Communication and European Parliamentary Elections in Times of Crisis

  • ISBN

    978-1-137-58590-5

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    115-132

  • Počet stran knihy

    291

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Basingstoke

  • Kód UT WoS kapitoly