Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

“Give and Take”: Representations of the Post-socialist “New Bourgeoisie” in Music Videos.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F18%3AN0000005" target="_blank" >RIV/26482789:_____/18:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hrcak.srce.hr/202029" target="_blank" >https://hrcak.srce.hr/202029</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15176/vol55no104" target="_blank" >10.15176/vol55no104</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    “Give and Take”: Representations of the Post-socialist “New Bourgeoisie” in Music Videos.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article explores the critical question of how music videos portrayed the “new bourgeoisie” in early post-socialist music videos. Additionally, it tackles two side issues: the depiction of criminal groups and foreign countries. Unlike the “new class”, post-socialist new bourgeoisie emerged as a class that was entirely economically defi ned by its own material interests. Several values attributable to post-socialist “new bourgeoisie” can be discerned from the music videos: an interplay of ambitions and hedonism, cosmopolitanism as well as of patriotic narratives, and the aspiration of the new bourgeoisie to assert its culturedness vis-a-vis the “intelligentsia”.

  • Název v anglickém jazyce

    “Give and Take”: Representations of the Post-socialist “New Bourgeoisie” in Music Videos.

  • Popis výsledku anglicky

    This article explores the critical question of how music videos portrayed the “new bourgeoisie” in early post-socialist music videos. Additionally, it tackles two side issues: the depiction of criminal groups and foreign countries. Unlike the “new class”, post-socialist new bourgeoisie emerged as a class that was entirely economically defi ned by its own material interests. Several values attributable to post-socialist “new bourgeoisie” can be discerned from the music videos: an interplay of ambitions and hedonism, cosmopolitanism as well as of patriotic narratives, and the aspiration of the new bourgeoisie to assert its culturedness vis-a-vis the “intelligentsia”.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Narodna umjetnost : hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku

  • ISSN

    0547-2504

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    67-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85049856939