Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dobývání Hradu: česká prezidentská volba 2018

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F18%3AN0000029" target="_blank" >RIV/26482789:_____/18:N0000029 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dobývání Hradu: česká prezidentská volba 2018

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ústředním tématem předkládané kolektivní monografie jsou v pořadí druhé přímé prezidentské volby, které proběhly v České republice v lednu 2018. Kromě vlastní analýzy průběhu a výsledku volby si publikace klade za cíl teoreticky rozvinout diskusi o dopadu zavedení přímé volby prezidenta na politický systém a dále analyzovat specifičtější aspekty kampaní, včetně nových prvků (jako například vliv sociálních sítí či fake news). Cílem prvních dvou spolu úzce provázaných kapitol je uvést čtenáře do problematiky přímé volby prezidenta ČR v širším ústavně-právním a politologickém kontextu. Následujících šest kapitol je koncipováno jako dílčí případové studie analyzující prezidentskou volbu z různých perspektiv, jakými jsou například narativ prezidentských kampaní, prezidentské debaty, komunikace kandidátů a jazyk používaný v kampaních, sentiment a emoce v kampani na Facebooku, financování kampaní, veřejné mínění v prezidentské volbě či výsledek samotné volby.

  • Název v anglickém jazyce

    Conquest of the Castle: 2018 Czech Presidential Election

  • Popis výsledku anglicky

    The key topic of the presented collective monograph is the second direct presidential election held in the Czech Republic in January 2018. In addition to the analysis of the course and result of the election, the publication aims to theoretically develop a discussion on the impact of introducing the direct election of the president to the political system and further analyse more specific aspects of the campaign, including new elements (such as the influence of social networks or fake news). The aim of the first two closely connected chapters is to introduce the reader to the issue of the direct election of the President of the Czech Republic in a broader constitutional and political context. The following six chapters are conceived as partial case studies analysing presidential elections from different perspectives, such as presidential campaign narratives, presidential debates, candidates' communication and language used in campaigns, sentiment and emotions in a Facebook campaign, campaign funding, public opinion in the presidential election, or the outcome of the election itself.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-87956-76-2

  • Počet stran knihy

    198

  • Název nakladatele

    Metropolitan University Prague Press & Togga

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy