Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

QUALITY CERTIFICATION IN HOSPITALITY SERVICES IN THE CZECH REPUBLIC AND GERMANY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F19%3A10152277" target="_blank" >RIV/26482789:_____/19:10152277 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    QUALITY CERTIFICATION IN HOSPITALITY SERVICES IN THE CZECH REPUBLIC AND GERMANY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to evaluate the quality certification systems in the accommodation services sector in the Czech Republic and Germany. Quality is becoming a key factor in the competitiveness of the service sector in developed countries. Consumers&apos; demands for comfort and standards of hospitality and accommodation services are constantly increasing. One of the suitable means for achieving and maintaining a high standard is the implementation of certification systems. The theoretical basis of the paper is mapping and clarifying the systems of certification of service quality in the Czech Republic and Germany. The research includes evaluation of the implementation and functioning of the quality system of gastronomic facilities in the Czech Republic. A description method was used to analyze the current state of quality certification of accommodation services in both countries.

  • Název v anglickém jazyce

    QUALITY CERTIFICATION IN HOSPITALITY SERVICES IN THE CZECH REPUBLIC AND GERMANY

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to evaluate the quality certification systems in the accommodation services sector in the Czech Republic and Germany. Quality is becoming a key factor in the competitiveness of the service sector in developed countries. Consumers&apos; demands for comfort and standards of hospitality and accommodation services are constantly increasing. One of the suitable means for achieving and maintaining a high standard is the implementation of certification systems. The theoretical basis of the paper is mapping and clarifying the systems of certification of service quality in the Czech Republic and Germany. The research includes evaluation of the implementation and functioning of the quality system of gastronomic facilities in the Czech Republic. A description method was used to analyze the current state of quality certification of accommodation services in both countries.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    OPPORTUNITIES AND THREATS TO CURRENT BUSINESS MANAGEMENT IN CROSS-BORDER COMPARISON 2019

  • ISBN

    978-3-86367-062-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    13-20

  • Název nakladatele

    Chemnitz-Lössnitz Verlag der GUC

  • Místo vydání

    Chemnitz

  • Místo konání akce

    Železná Ruda, Czech Republic

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000631253900001