Média v meziválečné publicistice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F19%3AN0000029" target="_blank" >RIV/26482789:_____/19:N0000029 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Média v meziválečné publicistice
Popis výsledku v původním jazyce
Kolektivní monografie Média v meziválečné publicistice se zaměřuje na reflexi povahy publicistické produkce v meziválečném období, kdy dochází k prolínání rolí literáta/spisovatele a žurnalisty. První část knihy tvoří studie analyzující dobové představy o pojetích žurnalistiky, zde se autoři opakovaně obrací k dílu Karla Čapka (a dalších). Druhá část knihy je věnována výkladu toho, jakým způsobem dochází v literárních textech (v „dětské“ literatuře a (anti)-utopické literatuře) k popisu nástupu „nových“ médií (či proměny role a postavení médií tištěných), a to nikoliv pouze ve formě odkazování na ně, ale také co se týče jejich funkce dějotvorné. Monografie, vydaná v rámci projektu Vědecko-výzkumného záměru MUP, volně navazuje na publikaci Kapitoly z dějin českého myšlení o médiích 1918–1938, která vyšla v roce 2018.
Název v anglickém jazyce
Media in Interwar Publicistic Style
Popis výsledku anglicky
Collective monograph called Media in Interwar Publicistic Style aims to provide reflection of Czech publicistic style in interwar period. Main topic is the analysis of the relationship between "journalist" and "writer". In the first part of the book authors provide interpretation of conception of journalism (bases mainly on the analysis of Karel Čapek`s work). The second part of the book shows, how "media" are used as a stylistic or absorbs narrative function in "children literature" or in "utopian"/"dystopian" Czech fiction. Monograph can be also seen as a second volume of Chapters on Czech Thought on Media between 1918-1938 published in 2018.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7638-004-2
Počet stran knihy
180
Název nakladatele
Metropolitan University Prague Press & Togga
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—