Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Média v meziválečné publicistice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F19%3AN0000029" target="_blank" >RIV/26482789:_____/19:N0000029 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Média v meziválečné publicistice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kolektivní monografie Média v meziválečné publicistice se zaměřuje na reflexi povahy publicistické produkce v meziválečném období, kdy dochází k prolínání rolí literáta/spisovatele a žurnalisty. První část knihy tvoří studie analyzující dobové představy o pojetích žurnalistiky, zde se autoři opakovaně obrací k dílu Karla Čapka (a dalších). Druhá část knihy je věnována výkladu toho, jakým způsobem dochází v literárních textech (v „dětské“ literatuře a (anti)-utopické literatuře) k popisu nástupu „nových“ médií (či proměny role a postavení médií tištěných), a to nikoliv pouze ve formě odkazování na ně, ale také co se týče jejich funkce dějotvorné. Monografie, vydaná v rámci projektu Vědecko-výzkumného záměru MUP, volně navazuje na publikaci Kapitoly z dějin českého myšlení o médiích 1918–1938, která vyšla v roce 2018.

  • Název v anglickém jazyce

    Media in Interwar Publicistic Style

  • Popis výsledku anglicky

    Collective monograph called Media in Interwar Publicistic Style aims to provide reflection of Czech publicistic style in interwar period. Main topic is the analysis of the relationship between "journalist" and "writer". In the first part of the book authors provide interpretation of conception of journalism (bases mainly on the analysis of Karel Čapek`s work). The second part of the book shows, how "media" are used as a stylistic or absorbs narrative function in "children literature" or in "utopian"/"dystopian" Czech fiction. Monograph can be also seen as a second volume of Chapters on Czech Thought on Media between 1918-1938 published in 2018.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7638-004-2

  • Počet stran knihy

    180

  • Název nakladatele

    Metropolitan University Prague Press & Togga

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy