Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Revenue Management In Hospitality Industry (Case Study of a Selected Congress Hotel)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F19%3AN0000072" target="_blank" >RIV/26482789:_____/19:N0000072 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.aauni.edu/data/files/2019-ifrs-conference-proceedings-v5.pdf" target="_blank" >https://www.aauni.edu/data/files/2019-ifrs-conference-proceedings-v5.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Revenue Management In Hospitality Industry (Case Study of a Selected Congress Hotel)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the analyses of the impact of business segmentation on hotel financial performance. Empirical research includes a case study of the Grandior Hotel Prague. The impact of the business segment on the revenue is monitored on the basis of individual shares in the hotel income in the reference periods.The relationship between business mix and revenue optimization is examined on the basis of established statistical criteria. By focusing on a specific business mix, revenue can be maximized through different return, cost and risk characteristics of each segment. As a rule, business segments buy at different average prices and generate different revenues. Research on price elasticity of demand in different segments could help stabilize seasonal prince fluctuations. On the basisof the findings gathered, hotel revenue management optimization procedures are proposed.The methodical procedure is applied to a case study of a particular hotel. It is, however, designed to be generally applicable in the financial performance research of hotels. The theoretical framework is based on revenue and yield management practices in hotel and tourism. The results of this study are confronted with selected realized research.

  • Název v anglickém jazyce

    Revenue Management In Hospitality Industry (Case Study of a Selected Congress Hotel)

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the analyses of the impact of business segmentation on hotel financial performance. Empirical research includes a case study of the Grandior Hotel Prague. The impact of the business segment on the revenue is monitored on the basis of individual shares in the hotel income in the reference periods.The relationship between business mix and revenue optimization is examined on the basis of established statistical criteria. By focusing on a specific business mix, revenue can be maximized through different return, cost and risk characteristics of each segment. As a rule, business segments buy at different average prices and generate different revenues. Research on price elasticity of demand in different segments could help stabilize seasonal prince fluctuations. On the basisof the findings gathered, hotel revenue management optimization procedures are proposed.The methodical procedure is applied to a case study of a particular hotel. It is, however, designed to be generally applicable in the financial performance research of hotels. The theoretical framework is based on revenue and yield management practices in hotel and tourism. The results of this study are confronted with selected realized research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings 7th International Scientific Conference IFRS: GLOBAL RULES &amp; LOCAL USE - BEYOND THE NUMBERS

  • ISBN

    978-80-87956-96-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    365-374

  • Název nakladatele

    Metropolitan University Prague Press &amp; Anglo-American University

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000649685400028