Koncept mediální předpojatosti: teoretické a metodologické přístupy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F19%3AN0000135" target="_blank" >RIV/26482789:_____/19:N0000135 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://medialnistudia.fsv.cuni.cz/front.file/download?file=medialni_studia_1_2019_stovickova.pdf" target="_blank" >https://medialnistudia.fsv.cuni.cz/front.file/download?file=medialni_studia_1_2019_stovickova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Koncept mediální předpojatosti: teoretické a metodologické přístupy
Popis výsledku v původním jazyce
Navzdory rozsáhlému užívání panuje značná neshoda ohledně pojmu mediální předpojatost, pokud jde o jeho význam, měření a dopad. Cílem tohoto článku je na základě četných akademických studií a rozsáhlého výzkumu představit různé koncepční definice a teorie mediální předpojatosti, včetně metodologických přístupů, které byly použity k prokázání výskytu předpojatosti v médiích. Cílem je poskytnout základní přehled ostatním akademikům, kteří se zajímají o fenomén předpojatosti médií.
Název v anglickém jazyce
The Concept of Media Bias: Theoretical and Methodological Approaches
Popis výsledku anglicky
Despite its extensive use, there is extensive disagreement about the concept of media bias when it comes to its meaning, measurement and impact. Drawing on numerous academic studies and vast research, this paper aims to present different conceptual definitions and theories of media bias, as well as the methodological approaches that have been used to demonstrate its presence in media coverage. The goal is to provide a basic overview for other researchers interested in the phenomenon of media bias.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mediální studia
ISSN
2464-4846
e-ISSN
—
Svazek periodika
13/2019
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
67-85
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—