Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Slogans as an Organizational Feature of Chinese Politics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F20%3AN0000022" target="_blank" >RIV/26482789:_____/20:N0000022 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s11366-019-09651-w" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s11366-019-09651-w</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11366-019-09651-w" target="_blank" >10.1007/s11366-019-09651-w</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Slogans as an Organizational Feature of Chinese Politics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Slogans (fixed or authoritative formulations, (sic)(sic)) are ritually repeated elements in Chinese politics, appearing in strategic documents and main speeches. Building on new institutionalism in Political Science, this paper systematically introduces and conceptualizes the phenomenon of slogans. While slogans have been approached from the perspective of linguistics or (political or cultural) history and have often been dealt with partially or implicitly, the paper addresses a gap in studying slogans from the point of view of Political Science. I argue that they are an integral part of China's political system, playing a role of a crucial organizational feature, whose significance goes far beyond a mere behavioural regularity, replicating a centuries-long Chinese tradition of officially orchestrated language to support a ruling regime. The paper specifically focuses on leadership (grand) slogans as the most comprehensive kind of slogans and their role in the post-Dengian period. Leadership slogans are relevant for and contribute to: 1) propaganda, 2) ideological innovations, 3) policy and strategic direction, 4) structuring politics, and 5) upholding a unity of the Communist Party of China.

  • Název v anglickém jazyce

    Slogans as an Organizational Feature of Chinese Politics

  • Popis výsledku anglicky

    Slogans (fixed or authoritative formulations, (sic)(sic)) are ritually repeated elements in Chinese politics, appearing in strategic documents and main speeches. Building on new institutionalism in Political Science, this paper systematically introduces and conceptualizes the phenomenon of slogans. While slogans have been approached from the perspective of linguistics or (political or cultural) history and have often been dealt with partially or implicitly, the paper addresses a gap in studying slogans from the point of view of Political Science. I argue that they are an integral part of China's political system, playing a role of a crucial organizational feature, whose significance goes far beyond a mere behavioural regularity, replicating a centuries-long Chinese tradition of officially orchestrated language to support a ruling regime. The paper specifically focuses on leadership (grand) slogans as the most comprehensive kind of slogans and their role in the post-Dengian period. Leadership slogans are relevant for and contribute to: 1) propaganda, 2) ideological innovations, 3) policy and strategic direction, 4) structuring politics, and 5) upholding a unity of the Communist Party of China.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Chinese Political Science

  • ISSN

    1080-6954

  • e-ISSN

    1874-6357

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    411-429

  • Kód UT WoS článku

    000558807700003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85077589083