Cestovní kanceláře očima mladých cestovatelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F20%3AN0000101" target="_blank" >RIV/26482789:_____/20:N0000101 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ef.umb.sk/index.asp?uid=584" target="_blank" >https://www.ef.umb.sk/index.asp?uid=584</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cestovní kanceláře očima mladých cestovatelů
Popis výsledku v původním jazyce
Cestování je součástí životního stylu, být tzv. zcestovalý je součástí vzdělání a sociálního statutu. Mladí lidé jsou velmi flexibilní, i v České republice se zlepšuje znalost jazyků a různé internetové platformy umožňují plánovat velmi efektivně. Tato situace významně ohrožuje cestovní kanceláře, který najednou nekonkurují pouze mezi sebou. Výzkum přináší vhled do přemýšlení a priorit mladých turistů. Dotazník s uzavřenými a otevřenými otázkami byl použit pro zjištění motivace pro individuální a organizované cestování. Deskriptivní metody statistiky jsou použity pro vyhodnocení uzavřených otázek a obsahová analýza pro vyhodnocení otevřených otázek. Výsledky výzkumu identifikují výzvy a příležitosti pro cestovní kanceláře. Nejdůležitějším motivem pro využití cestovní kanceláře jsou jednoduchost a jistota. Hlavním motivem pro individuální plánování jsou svoboda, nezávislost a cena.
Název v anglickém jazyce
Travel Agencies and the Young Travelers
Popis výsledku anglicky
Travelling is part of the lifestyle, being well travelled is a part of education and social status. The young people, especially before they started a family, are very flexible, the language knowledge even the Czech Republic gets better, and different internet platforms allow to plan an individual trip very effectively. This situation is threatening for travel agencies and the competition is suddenly not only among themselves, they have to beat different OTA´s and offer the product as attractive as possible. The research brings an insight into the thinking and preferences of young travellers. A self-designed questionnaire with closed and open questions was used to identify the motivation for using the travel agencies and for individual planning. Simple statistical methods are used for the analysis of closed questions and content analysis is used for open-ended questions. The results are presented as descriptive analysis, identifying issues and possibilities for travel agencies. The most important reason for using travel agencies is simplicity and certainty. The most important motivation for individual travel is geographical freedom, independence and price.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ekonomická revue cestovného ruchu - Economic Review of Tourism
ISSN
0139-8660
e-ISSN
—
Svazek periodika
53
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
142-152
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—