Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cestovní kanceláře očima mladých cestovatelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F20%3AN0000101" target="_blank" >RIV/26482789:_____/20:N0000101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ef.umb.sk/index.asp?uid=584" target="_blank" >https://www.ef.umb.sk/index.asp?uid=584</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cestovní kanceláře očima mladých cestovatelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cestování je součástí životního stylu, být tzv. zcestovalý je součástí vzdělání a sociálního statutu. Mladí lidé jsou velmi flexibilní, i v České republice se zlepšuje znalost jazyků a různé internetové platformy umožňují plánovat velmi efektivně. Tato situace významně ohrožuje cestovní kanceláře, který najednou nekonkurují pouze mezi sebou. Výzkum přináší vhled do přemýšlení a priorit mladých turistů. Dotazník s uzavřenými a otevřenými otázkami byl použit pro zjištění motivace pro individuální a organizované cestování. Deskriptivní metody statistiky jsou použity pro vyhodnocení uzavřených otázek a obsahová analýza pro vyhodnocení otevřených otázek. Výsledky výzkumu identifikují výzvy a příležitosti pro cestovní kanceláře. Nejdůležitějším motivem pro využití cestovní kanceláře jsou jednoduchost a jistota. Hlavním motivem pro individuální plánování jsou svoboda, nezávislost a cena.

  • Název v anglickém jazyce

    Travel Agencies and the Young Travelers

  • Popis výsledku anglicky

    Travelling is part of the lifestyle, being well travelled is a part of education and social status. The young people, especially before they started a family, are very flexible, the language knowledge even the Czech Republic gets better, and different internet platforms allow to plan an individual trip very effectively. This situation is threatening for travel agencies and the competition is suddenly not only among themselves, they have to beat different OTA´s and offer the product as attractive as possible. The research brings an insight into the thinking and preferences of young travellers. A self-designed questionnaire with closed and open questions was used to identify the motivation for using the travel agencies and for individual planning. Simple statistical methods are used for the analysis of closed questions and content analysis is used for open-ended questions. The results are presented as descriptive analysis, identifying issues and possibilities for travel agencies. The most important reason for using travel agencies is simplicity and certainty. The most important motivation for individual travel is geographical freedom, independence and price.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomická revue cestovného ruchu - Economic Review of Tourism

  • ISSN

    0139-8660

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    142-152

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus