The Identity of Destination or Why We Need New UNESCO Sites in the Czech Republic for Development of Tourism
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F22%3A10152464" target="_blank" >RIV/26482789:_____/22:10152464 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://sciendo.com/article/10.2478/cjot-2022-0006" target="_blank" >https://sciendo.com/article/10.2478/cjot-2022-0006</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/cjot-2022-0006" target="_blank" >10.2478/cjot-2022-0006</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Identity of Destination or Why We Need New UNESCO Sites in the Czech Republic for Development of Tourism
Popis výsledku v původním jazyce
The Czech Republic now has 16 monuments of cultural and natural heritage on the UNESCO list; given the size of the country, it is one of the best concentrations in the world. Newly nominated monuments in the Czech Republic contribute significantly to the development of local tourism, particularly in inbound tourism. Thus, they attract a culturally oriented clientele with a sufficient view and interest in historical monuments. The quality framework of the destination is predetermined by their identity.
Název v anglickém jazyce
The Identity of Destination or Why We Need New UNESCO Sites in the Czech Republic for Development of Tourism
Popis výsledku anglicky
The Czech Republic now has 16 monuments of cultural and natural heritage on the UNESCO list; given the size of the country, it is one of the best concentrations in the world. Newly nominated monuments in the Czech Republic contribute significantly to the development of local tourism, particularly in inbound tourism. Thus, they attract a culturally oriented clientele with a sufficient view and interest in historical monuments. The quality framework of the destination is predetermined by their identity.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Journal of Tourism
ISSN
1805-3580
e-ISSN
—
Svazek periodika
11/2022
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
84-88
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—