Mediatizace a digitální média: Moc, infrastruktury, platformy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F25%3A10152768" target="_blank" >RIV/26482789:_____/25:10152768 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mediatizace a digitální média: Moc, infrastruktury, platformy
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená monografie se zabývá současnými formami a strukturami mediatizace, neboli neustále se prohlubujícím pronikáním digitálních médií do každodenního života. Úvodní kapitola vychází z analýzy vybraných filmů Davida Cronenberga, ve kterých je nastiňována specifická forma technoimaginace, jež je založená na nemožnosti rozlišit virtuálno a reálno. Jedná se o proces, kdy se člověk stává médiem a médium se naopak stává součástí člověka. Tento motiv je prohlubován v celé knize: ať už se autoři zaměřují na mediální archeologii (digitálních) infrastruktur, platformový kapitalismus nebo různé mody subjektivace (od genderové ke kyborgizační), jejich cílem je zviditelnit kontexty, v nichž se pohybujeme, žijeme a pracujeme a které mají mocenskou a technologickou povahu. Kniha je koncipována jako úvodní nástin témat, jež jsou artikulována v mediálních studiích, poststrukturalistické filozofii či mediální archeologii.
Název v anglickém jazyce
Mediatization and digital media: Power, infrastructures, platforms
Popis výsledku anglicky
This monograph deals with contemporary forms and structures of mediatization, or the ever deepening penetration of digital media into everyday life. The opening chapter is based on an analysis of selected films by David Cronenberg, which outline a specific form of technoimagination based on the impossibility of distinguishing between the virtual and the real. It is a process in which the human becomes the medium and the medium in turn becomes part of the human. This motif is deepened throughout the book: whether the authors focus on the media archaeology of (digital) infrastructures, platform capitalism, or various modes of subjectification (from gender to cyborgization), their aim is to make visible the contexts in which we move, live and work, which are of a power and technological nature. The book is conceived as an introductory outline of themes articulated in media studies, poststructuralist philosophy or media archaeology.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2025
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7476-384-7
Počet stran knihy
138
Název nakladatele
Metropolitan University Prague Press & Togga
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—