Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

4. Prototyp BEV2 <48V E10e

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26489201%3A_____%2F23%3AN0000004" target="_blank" >RIV/26489201:_____/23:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    4. Prototyp BEV2 <48V E10e

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na rozdíl od BEV2 <48V technologický demonstrátor se jedná o prototyp (production intent design), určený pro ověřeni sekundárních funkci, zejména životnosti. Dlouhodobé životnostní zkoušky: 2 prototypy celkově naakumulovali přes 2 500 hodin testovacího provozu bez vážných závad. Spolehlivost byla tímto ověřena jako vyhovující. Ověřena funkčnost a spolehlivost BEV2 technologie pro sériové použití. Dále byly identifikovány limity použité technologie: provozní doba a doba nabíjeni. Technologie BEV2 je vhodná pro sériovou výrobu při použití na strojích pro specifické účely, kde výhody převáží nad nedostatky této technologie. Pro širší použití bateriového pohonu pro stavební stroje je nutné dále zlepšit provozní parametry stroje (tj. provozní doba a doba nabíjení) a zároveň snížit cenu.

  • Název v anglickém jazyce

    4. Prototype BEV2 <48V E10e

  • Popis výsledku anglicky

    Unlike the BEV2 <48V technology demonstrator, this is a prototype (production intent design), intended to verify secondary functions, especially durability. Long-term life tests: the 2 prototypes have accumulated a total of over 2,500 hours of test operation with no serious failures. Reliability was thus verified as satisfactory. Functionality and reliability of BEV2 technology for series use verified. Furthermore, the limits of the technology used were identified: operating time and charging time. The BEV2 technology is suitable for series production when used on special purpose machines where the advantages outweigh the shortcomings of the technology. For a wider use of battery drive for construction machinery, it is necessary to further improve the operational parameters of the machine (i.e. operating time and charging time) while reducing the cost.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG19_262%2F0020120" target="_blank" >EG19_262/0020120: Výzkum a vývoj ekologicky šetrné generace produktů společnosti Doosan Bobcat EMEA s.r.o.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    PD1 EXP6569 – CPG1/PD1 EXP6570 – CPG2

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Jedná se o další, druhou vývojovou variantu z nejmenší z řady elektrifikovaných rypadel s hmotností stroje 1t. Jedná se o prototyp určený pro ověřeni sekundárních funkcí, zejména životnosti. Testovaný prototyp je plně elektrický, čímž splňuje zadání na nulové emise CO2 v provozu.

  • Ekonomické parametry

    Skutečné náklady jsou výrazně nižší, než bylo avizováno dle Podnikatelského záměru projektu. V rámci projektu bylo vyvinuto a vyrobeno a otestováno deset prototypů dle parametrů, které byly vytyčeny na začátku projektu, nebo které byly upraveny v průběhu projektu. Do projektu bylo zapojeno výrazně více interních zaměstnanců a podařilo se výrazně snížit náklady oproti původnímu plánu. Dá se konstatovat, že vynaložené finanční prostředky byly přiměřené rozsahu projetu a jejich využití je účelné. Z přiložených hodnot je zřejmé, že celkové náklady činí více než 73,9 milionů korun, což je ale výrazně méně, než kolik bylo původně plánováno. Výsledný podíl investic je PV 27 milionů korun, což činí 36,9 % a EV 46,6 milionů korun, což činí 63,1 %.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    26489201

  • Název vlastníka

    Doosan Bobcat EMEA s.r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem