Prototyp MoLiS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26510634%3A_____%2F20%3AN0000002" target="_blank" >RIV/26510634:_____/20:N0000002 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26210/20:PR34264
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prototyp MoLiS
Popis výsledku v původním jazyce
Prototyp (systém) MoLiS je mobilní (za osobními automobily přepravitelný) plně autonomní systém světelných zabezpečovacích zařízení, který plně dostačuje pro zabezpečení RWY o velikosti max. 1200 x 30 m (délka dráhy je závislá na její šířce) pro provoz VFR noc. Systém se skládá ze dvou přívěsných vozíků na kterých se převáží všechno potřebné vybavení. Vozík MoLiS-WDI slouží jako mobilní (přemístitelný) shora osvětlený indikátor směru větru, který je umístitelný na libovolnou dostatečně pevnou a rovnou plochu (např. louku), větrný rukáv má standardní letištní velikost (D=0,9 m / l=3,6 m) a je určen pro provoz do maximální rychlosti větru 130 km/h. Přívěsný vozík MoLiS-AGL slouží po převoz návěstidel (dráhových postranních návěstidel a kombinovaných prahových a koncových dráhových návěstidel), primární kabeláže pro napájení návěstidel (cca 2,8 km), příslušenství pro instalaci a deinstalaci návěstidel a jsou v něm vestavěny prvky zajišťující napájení a ovládání intenzity svitu návěstidel (rozvaděč, regulátor konstantního proudu, radiový kontrolér a benzinová elektrocentrála).
Název v anglickém jazyce
MoLiS prototype
Popis výsledku anglicky
The MoLiS prototype (system) is a mobile (transportable behind passenger cars) fully autonomous system of lighted visual aids, capable of ensuring operation VFR night on RWY with a maximum size of 1200 x 30 m (the length of the runway depends on its width). The system consists of two trailers on which all the necessary equipment is transported. The MoLiS-WDI trolley serves as a mobile (movable) above-lighted wind direction indicator, which can be placed on any sufficiently firm and flat surface (eg. meadow), has a standard airfield windcone size (D = 0,9 m / l = 3,6 m) and is designed for operation up to a maximum wind speed of 130 km/h. The MoLiS-AGL trailer is used for the transport of light fixtures (RWY edge lights and combined threshold and RWY end lights), primary cables for power supply of light fixtures (approx. 2.8 km), accessories for installation and deinstallation of lights and it has built-in elements ensuring power supply and control of light intensity (switchboard, constant current regulator, radio controller and petrol generator).
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH03010211" target="_blank" >TH03010211: MoLiS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
-
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Systém umožňuje zabezpečit noční provoz VFR na RWY max. 1200 x 30 m (délka dráhy je závislá na její šířce). Prototyp se skládá ze dvou přívěsných vozíků, na kterých se převáží všechno potřebné vybavení. Vozík MoLiS-WDI slouží jako mobilní (přemístitelný) shora osvětlený indikátor směru větru, který je umístitelný na libovolnou dostatečně pevnou a rovnou plochu, větrný rukáv má standardní letištní velikost (D=0,9 m / l=3,6 m) a je určen pro provoz do maximální rychlosti větru 130 km/h. Přívěsný vozík MoLiS-AGL slouží po převoz návěstidel (dráhových postranních návěstidel a kombinovaných prahových a koncových dráhových návěstidel), primární kabeláže pro napájení návěstidel (cca 2,8 km), příslušenství pro instalaci a deinstalaci návěstidel a jsou v něm vestavěny prvky zajišťující napájení a ovládání intenzity svitu návěstidel (rozvaděč, regulátor konstantního proudu, radiový kontrolér a benzinová elektrocentrála). Využití výsledku je upraveno smlouvou "o účasti na řešení projektu a o využití výsledků" č. 40790/2017/00" mezi TRANSCON ELECTRONIC SYSTEMS, spol. s r.o. (dále TRANSCON) a Vysoké učení technické v Brně (dále VUT) takto: VUT je výhradním vlastníkem hmotného výsledku (vlastní prototyp) TRANSCON je výhradním vlastníkem nehmotného výsledku (technická dokumentace pro výrobu)
Ekonomické parametry
Vzhledem ke specifičnosti "mobilních" systémů obsahujících AGL, kdy každý produkt je z velké části zakázkovou výrobou, lze očekávat, že získané znalosti společnost Transcon uplatní spíše v dílčích částech svých budoucích výrobků, než jako kopii celku. Možnosti implementace znalostí získaných návrhem návěstidel závistí také na tom zda bude v projektu vytvořený návrh metodického pokynu vydán MD/ÚCL jako platný standard. Navíc pokud by v něm došlo ke změnám (ze strany MD/ÚCL), je otázka zda by v projektu navržená koncepce byla vhodným řešením. Mimo výše uvedené se předpokládá dlouhodobé nekomerční využití fyzického výsledku (vlastního prototypu) ze strany FSI, VUT v Brně.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
26510634
Název vlastníka
TRANSCON ELECTRONIC SYSTEMS, spol. s r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—