Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geometrie palivového elementu a bezpečnostní rezervy tlakovodního reaktoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26722445%3A_____%2F15%3A%230001149" target="_blank" >RIV/26722445:_____/15:#0001149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Geometrie palivového elementu a bezpečnostní rezervy tlakovodního reaktoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem článku je závislost teplotechnických veličin, jejichž hodnoty ovlivňují bezpečnostní rezervy tlakovodního reaktoru, na válcové geometrii palivového elementu. S užitím idealizovaného stacionárního řešení vycházejícího z rovnice tepelné bilance a Fourierova zákona vedení tepla jsou určeny závislosti teplotechnických veličina paliva, plynové mezery a povlaku paliva na jejich geometrii. Teplotechnické veličiny paliva navazují na kritéria přijatelnosti bezpečnostních analýz projektových událostí

  • Název v anglickém jazyce

    PWR fuel element geometry and reactor safety margins

  • Popis výsledku anglicky

    The paper analyzes how the thermal-technical parameters that affect the safety margins of pressurized water reactors depend on the fuel element's cylindrical geometry. Using an idealized steady state solution based on the heat balance equation and the Fourier heat conduction law, the thermal-technical parameters of the fuel, gas gap and fuel cladding are determined depending on their geometry. The thermal technical fuel parameters are linked to the acceptance criteria applied within design safety analysis, which include fuel melting temperature, DNB and the maximum cladding temperature. This allows the dependence of the safety margins on the fuel element geometry to be determined and the impact of fuel element geometry changes on safety margins to be quantitatively estimated.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JF - Jaderná energetika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VG20132015105" target="_blank" >VG20132015105: Prevence, připravenost a zmírnění následků těžkých havárií českých jaderných elektráren v souvislosti s novými poznatky zátěžových testů po havárii ve Fukušimě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bezpečnost jaderné energie

  • ISSN

    1210-7085

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    65-80

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus