Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj nákladního vozidla s vodíkovým palivovým článkem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26722445%3A_____%2F22%3AN0000099" target="_blank" >RIV/26722445:_____/22:N0000099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj nákladního vozidla s vodíkovým palivovým článkem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem projektu je vývoj plně elektrifikovaného nákladního vozidla s pohonem na principu vodíkového palivového článku. Projekt svým zaměřením reaguje na aktuální potřebu a snahu EU a členských států dlouhodobě a trvale snižovat emise skleníkových plynů ve všech sektorech. Elektrifikace nákladních vozidel se dlouhou dobu jevila jako problematická, ať už z důvodů nedostatečné energetické hustoty baterií nebo z náročných podmínek prostředí, v němž jsou nákladní automobily provozovány. Kromě vývoje vodíkového pohonu bude pozornost zaměřena na řešení problémů ovlivňujících užitné vlastnosti vozidla, životnost palivového článku a jeho spolehlivost - eliminace vibrací, vývoje pokročilých vzduchových filtrů a optimalizaci startu za nízkých teplot, na přípravu vozidla pro homologaci a uvedení na trh.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of a hydrogen fuel cell truck

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the project is the development of a fully electrified truck powered by a hydrogen fuel cell. The focus of the project responds to the current need and efforts of the EU and member states to reduce greenhouse gas emissions in all sectors in the long term and permanently. For a long time, the electrification of trucks appeared to be problematic, whether due to the insufficient energy density of the batteries or the demanding environmental conditions in which the trucks are operated. In addition to the development of the hydrogen drive, attention will be focused on solving problems affecting the useful properties of the vehicle, the life of the fuel cell and its reliability - the elimination of vibrations, the development of advanced air filters and the optimization of the start at low temperatures, on the preparation of the vehicle for homologation and launch on the market.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FW03010014" target="_blank" >FW03010014: Vývoj nákladního vozidla s vodíkovým palivovým článkem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    All for Power

  • ISSN

    1802-8535

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    78-80

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus