Vývoj nákladního vozidla s vodíkovým palivovým článkem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26722445%3A_____%2F22%3AN0000099" target="_blank" >RIV/26722445:_____/22:N0000099 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj nákladního vozidla s vodíkovým palivovým článkem
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem projektu je vývoj plně elektrifikovaného nákladního vozidla s pohonem na principu vodíkového palivového článku. Projekt svým zaměřením reaguje na aktuální potřebu a snahu EU a členských států dlouhodobě a trvale snižovat emise skleníkových plynů ve všech sektorech. Elektrifikace nákladních vozidel se dlouhou dobu jevila jako problematická, ať už z důvodů nedostatečné energetické hustoty baterií nebo z náročných podmínek prostředí, v němž jsou nákladní automobily provozovány. Kromě vývoje vodíkového pohonu bude pozornost zaměřena na řešení problémů ovlivňujících užitné vlastnosti vozidla, životnost palivového článku a jeho spolehlivost - eliminace vibrací, vývoje pokročilých vzduchových filtrů a optimalizaci startu za nízkých teplot, na přípravu vozidla pro homologaci a uvedení na trh.
Název v anglickém jazyce
Development of a hydrogen fuel cell truck
Popis výsledku anglicky
The goal of the project is the development of a fully electrified truck powered by a hydrogen fuel cell. The focus of the project responds to the current need and efforts of the EU and member states to reduce greenhouse gas emissions in all sectors in the long term and permanently. For a long time, the electrification of trucks appeared to be problematic, whether due to the insufficient energy density of the batteries or the demanding environmental conditions in which the trucks are operated. In addition to the development of the hydrogen drive, attention will be focused on solving problems affecting the useful properties of the vehicle, the life of the fuel cell and its reliability - the elimination of vibrations, the development of advanced air filters and the optimization of the start at low temperatures, on the preparation of the vehicle for homologation and launch on the market.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FW03010014" target="_blank" >FW03010014: Vývoj nákladního vozidla s vodíkovým palivovým článkem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
All for Power
ISSN
1802-8535
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
78-80
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—