CFD benchmark of flat plate fuel assembly
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26722445%3A_____%2F22%3AN0000129" target="_blank" >RIV/26722445:_____/22:N0000129 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2022/14/matecconf_pse22_00011.pdf" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2022/14/matecconf_pse22_00011.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/202236700011" target="_blank" >10.1051/matecconf/202236700011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CFD benchmark of flat plate fuel assembly
Popis výsledku v původním jazyce
Diversification of the nuclear fuel suppliers is an inseparable component of nuclear safety of power and research nuclear reactors. So far, the Czech research reactor LVR-15 has been operated with the Russian fuel IRT-4M, because there was no alternative to this fuel. Recently, the French company CERCA has developed an alternative to this fuel Flat Plate Fuel Assembly (FPFA). Hence, the influence of the different fuel characteristics (especially neutronic, thermomechanic and hydraulic) on nuclear safety has to be provided. This work involves a comparison of the flow characteristic of these two types of fuel assemblies using the ANSYS Fluent 2021 R1 and STAR CCM+ 2022 CFD programs. Moreover, these computational models of FPFA fuel are validated in an experimental facility.
Název v anglickém jazyce
CFD benchmark of flat plate fuel assembly
Popis výsledku anglicky
Diversification of the nuclear fuel suppliers is an inseparable component of nuclear safety of power and research nuclear reactors. So far, the Czech research reactor LVR-15 has been operated with the Russian fuel IRT-4M, because there was no alternative to this fuel. Recently, the French company CERCA has developed an alternative to this fuel Flat Plate Fuel Assembly (FPFA). Hence, the influence of the different fuel characteristics (especially neutronic, thermomechanic and hydraulic) on nuclear safety has to be provided. This work involves a comparison of the flow characteristic of these two types of fuel assemblies using the ANSYS Fluent 2021 R1 and STAR CCM+ 2022 CFD programs. Moreover, these computational models of FPFA fuel are validated in an experimental facility.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20305 - Nuclear related engineering; (nuclear physics to be 1.3);
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC web of conferences 367, 21st Conference on Power System Engineering
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
1-15
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
Les Ulis, France
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
7. 9. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—