Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Software designed for practicing auditory discrimination (so-called phonemic hearing).

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26772612%3A_____%2F23%3AN0000004" target="_blank" >RIV/26772612:_____/23:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Software zur Übung der auditorischen Differenzierung (sogenannter phonematischer Hörfähigkeit)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hra pro rozvoj sluchového rozlišování (fonematického sluchu). Fonematický sluch je schopnost rozlišit zvuky (slabiky, hlásky) od sebe. Aplikace je určena pro děti 3-7 let. Hra č. 1 Poznej hlásku / Lauterkennung Uživatel uslyší zvuk (hlásku nebo slovo) a má za úkol rozpoznat, zda obsahuje např. hlásku SCH. Hra č. 2 Rozlišování podobně znějících hlásek / Lautunterscheidung Uživateli jsou nabízeny slova začínající na 2 podobné hlásky. Úkolem uživatele je kliknout na symbol, který vydává stejný zvuk. Hra č. 3 Pozice hlásky ve slově / Lautposition Uživatel si vybere lekci s hláskou, zobrazí se mu obrázek, který obsahuje vybranou hlásku a úkolem je poznat, zda je hláska na začátku slova, uprostřed nebo na konci slova. Popis přidané hodnoty realizovaných výstupů / Inovativnost připraveného řešení: - Stimulace rozvoje řeči a rozvoj verbálních aktivit dítěte skrze využívání logopedických her. - Inovativní práce cílená na získání schopnosti správné komunikace skrze sadu cvičení/her, které zároveň rozvíjí a obohacují slovní zásobu dítěte a stimulují lingvistický rozvoj dítěte. - Pedagogická inovace je využívání tabletu při výuce studentů s intelektuálním postižením a pro seniory/dospělé pacienty. - Multimediální inovace v oblasti logopedické terapie. - Představení nových vzdělávacích technik, konsolidace poznatků s ohledem na nové technologie. - Rovnost ve vzdělávání dětí skrze snadný přístup k novým technologiím a výuce.

  • Název v anglickém jazyce

    Software designed for practicing auditory discrimination (so-called phonemic hearing).

  • Popis výsledku anglicky

    Game for Developing Auditory Discrimination (Phonemic Hearing). Phonemic hearing is the ability to distinguish between sounds (syllables, phonemes). The application is designed for children aged 3-7 years. Game 1: Guess the Phoneme / Lauterkennung The user hears a sound (phoneme or word) and must determine whether it contains, for example, the phoneme SCH. Game 2: Distinguishing Similar-Sounding Phonemes / Lautunterscheidung The user is presented with words that start with two similar phonemes. The task for the user is to click on the symbol that makes the same sound. Game 3: Phoneme Position in a Word / Lautposition The user selects a lesson with a phoneme, an image containing the selected phoneme is displayed, and the task is to identify whether the phoneme is at the beginning, in the middle, or at the end of the word. Description of Added Value of the Implemented Outputs / Innovation of the Prepared Solution: Stimulation of speech development and enhancement of the child's verbal activities through the use of speech therapy games. Innovative work aimed at acquiring the ability for correct communication through a set of exercises/games that simultaneously develop and enrich the child's vocabulary and stimulate the child's linguistic development. Educational innovation involves the use of tablets to teach students with intellectual disabilities and seniors/adult patients. Multimedia innovation in the field of speech therapy. Introduction of new educational techniques and consolidation of knowledge with regard to new technologies. Equality in education for children through easy access to new technologies and learning.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG19_262%2F0019139" target="_blank" >EG19_262/0019139: Logopedie - vývoj softwaru</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    K04

  • Technické parametry

    Technické řešení pro OS Android Projekt byl realizován jako nativní aplikace pro OS Android. K vývoji bylo použito Android SDK v kombinaci s Android Studio. Při vývoji byl použit jazyk Java. Správa zdrojových kódů byla řešena pomocí Git. Archivace kódu byla lokálně na firemním HW a současně v privátním Bitbucket projektu. Bylo využíváno unit testů. Před uvolněním aplikací bylo využito testování v prostředí Google na různých typech Android zařízení.

  • Ekonomické parametry

    zvýšení obratu společnosti

  • IČO vlastníka výsledku

    26772612

  • Název vlastníka

    PMQ SOFTWARE s.r.o.