GPS druhé generace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26823411%3A_____%2F23%3AN0000004" target="_blank" >RIV/26823411:_____/23:N0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.adamassistant.com/co-umim" target="_blank" >https://www.adamassistant.com/co-umim</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
GPS druhé generace
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem projektu byl VaV nové generace systému ADAM včetně nových HW prvků. Konkrétně se jednalo o čtyři výstupy: 1 x software – nová generace systému Adam 1x prototyp HW – nová generace prvků energetické nezávislosti 1x prototyp HW – soubor prvků senzoriky – UHF detekce 1x prototyp HW – GPS jednotky Adam je asistenční firemní software, jehož hlavní charakteristiky jsou: - Navrženo pro pevná, dočasná i mobilní pracoviště. - Nabízí unikátní integraci různých funkcí v jednom systému. - Vývoj celé řady funkcí a modulů na míru - Interakce, osob, vozidel a nástrojů - B2B systém - Moderní cloudový systém (SAAS) s klienty pro webové prohlížeče i mobilní platformy Android a IOS. - Těžíme z benefitů propojení HW, SW a vlastního vývoje Projekt byl realizován s partnerem OLC Systems s.r.o.
Název v anglickém jazyce
GPS 2nd generation
Popis výsledku anglicky
The goal of the project was R&D of the new generation of the ADAM system, including new HW elements. Specifically, there were four outputs: 1 x software – the new generation of the Adam system 1x HW prototype – a new generation of energy independence elements 1x HW prototype - set of sensor elements - UHF detection 1x HW prototype – GPS unit Adam is an assistance company software whose main characteristics are: - Designed for fixed, temporary and mobile workplaces. - Offers a unique integration of various functions in one system. - Development of a whole range of customized functions and modules - Interaction of people, vehicles and tools - B2B system - Modern cloud system (SAAS) with clients for web browsers and mobile platforms Android and IOS. - We benefit from the benefits of connecting HW, SW and our own development The project was implemented with the partner OLC Systems s.r.o.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20206 - Computer hardware and architecture
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG21_374%2F0026894" target="_blank" >EG21_374/0026894: Vývoj nové generace systému Adam</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
GPS
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Bylo sestaveno schéma jednotky s potenciálem připojení dalších vstupů a výstupů. Dále jsme zkonstruovali obal pro zařízení, který obsáhne potřebný hardware. Problematiku energetické náročnosti jsme řešili dalším hardwarem, který za pomocí otřesového čidla a informace z vozidla o stavu vypnutém zapalování vypíná zařízení s energetickou náročností a opětovně je zapne až v případě potřeby, tedy pokud dojde k otřesům, nebo k zapnutí zapalování. K již stávajícímu otřesovému čidlu a vstupu z vozidla o informaci zapnutého zapalování jsme doplnili Bluetooth přijímač, rozhraní pro přijímání dat z vozidla, zásadním prvkem jsou kamery, které slouží nejen pro vzdálený dohled dispečera, ale především i pro řidiče/strojníka vozidla/stroje pro zvýšení všeobecného přehledu a bezpečnosti. Použili jsme analogové kamery a zobrazení těchto kamer obsluze. Do zařízení jsme implementovali komponent pro převod analogového obrazu na digitální. Připojením akustického výstupu jsme dosáhli on-line informovanost obsluhy o nebezpečí či události vyhodnocené chytrým software přímo ve vozidle/stroji. Dále jsme získali nástroj pro střežení vozidla/stroje v době nepřítomnosti obsluhy pomocí dalšího software a přímé obrazové a akustické spojení s okolím stroje pro apel případného pultu centrální ochrany. Toto řešení je opět náročné na energii, proto je do vozidla/stroje implementována další baterie nabíjená při provozu stroje a oddělená při vypnutí stroje tak, aby nevybíjela baterii stroje/vozidla. K nabíjení sekundární baterie lze použít i solární panel umístěný na střeše stroje - v případě že je to možné.
Ekonomické parametry
Výsledek projektu byl zaveden do komerčního prodeje.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
26823411
Název vlastníka
Spro stavby, obchod, dopravu a služby, s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
https://www.adamassistant.com/co-umim