Fuzzy analýza ukazatele výkonnosti zákaznické dimenze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F13%3A%230000201" target="_blank" >RIV/26867184:_____/13:#0000201 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dspace.upce.cz/handle/10195/54085" target="_blank" >http://dspace.upce.cz/handle/10195/54085</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fuzzy analýza ukazatele výkonnosti zákaznické dimenze
Popis výsledku v původním jazyce
Matematické přístupy výpočtu hodnocení kvality systémů zahrnující lidské faktory neodráží významný rys zpracovávaných dat - jejich přirozené nejistoty - vágnosti. Data, která mají svůj původ v posuzování jevů lidmi pomocí číselné hodnoty jsou typickým příkladem takové vágní informace. Nekonvenční metody jsou schopny formalizovat tuto nejistotu a zjistit míru nejistoty. Vhodným teoretickým zázemím pro formalizaci neurčitosti dat je fuzzy množina a fuzzy logikcká teorie. V tomto příspěvku jsou prezentovány a aplikovány oba přístupy na jeden z klíčových ukazatelů výkonnosti - Balanced Scorecard CSI Customer Satisfaction Index.
Název v anglickém jazyce
Fuzzy Analysis of Customer Dimension Key Performance Indicator
Popis výsledku anglicky
Mathematical approaches of calculation of quality evaluation of systems involving human factors do not reflect a significant feature of the processed data - their natural uncertainty ? vagueness. Data that have their origin in human assessment of phenomena using integer numerical values are a typical example of such a vague information. Unconventional methods of soft computing are able to formalize this uncertainty and complete information about the size evaluation also its degree of uncertainty. Appropriate theoretical background for the formalization of vagueness data is fuzzy set and fuzzy logic theory. In this paper, these approaches are presented and applied to one of the key performance indicators ? Balanced Scorecard CSI Customer Satisfaction Index. Uncertainty resulting criteria is new information leading to increased efficiency in their use in decision making processes.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1811" target="_blank" >GAP403/12/1811: Vývoj nekonvenčních metod manažerského rozhodování v oblasti podnikové ekonomiky a veřejné ekonomie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific papers of the University of Pardubice. Series D
ISSN
1211-555X
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
29
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
132-144
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—