Edukační potenciál indexu CSR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F19%3AN0000037" target="_blank" >RIV/26867184:_____/19:N0000037 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Edukační potenciál indexu CSR
Popis výsledku v původním jazyce
Společenská odpovědnost organizací (CSR) je konceptem, který demonstruje principy trvale udržitelného rozvoje, má rozměr beneficence vůči společnosti. CSR je standardizováno a měřeno. Nástrojem měření CSR jsou indexy CSR. Přehled indexů (souhrnný hodnotový ukazatel) CSR ukázal, že jsou záměřené podle potřeb zadavatele a uživatele dat. Postup a výstup indexace nezobrazuje žitý svět organizací a nevede k jejich růstu. Index CSR ETA 2019 vytvořený na Moravské vysoké škole Olomouc je naopak založený na sebeuvědomovacím dotazníku, který má potenciál konstruktivistickou andragogickou metodou umožnit evokaci, uvědomění a reflexi nových poznatků v praxi. Tato metoda aktivizuje, stimuluje, vyhýbá se pasivnímu přijetí a ve výsledku rozvíjí znalost konceptu CSR a schopnost jeho aplikace. Cílem příspěvku je ukázat způsob konstrukce CSR ETA indexu 2019, a jeho edukační potenciál při využití indexu v praxi.
Název v anglickém jazyce
Educational Potential of CSR Index
Popis výsledku anglicky
Corporate social responsibility (CSR) is a concept that demonstrates the principles of sustainable development and has a dimension of beneficence to the society. CSR is standardized and measured. CSR indices are the measurement tool. An overview of indices (aggregate value index) of CSR showed that they are aimed according to the needs of the ordering party and the user of data. The procedure and output of indexing does not show the lively world of enterprises and does not lead to their growth. The CSR index ETA 2019 created at Moravian Business College Olomouc is vice versa based on the self-realization questionnaire that, using the constructive andragogical method, has the potential to lead to evocation, awareness and reflection of new knowledge in practice. This method activates, stimulates, and avoids the passive acceptance and, as a result, develops the knowledge of the CSR concept as well as the ability of its application. The aim of the paper is to show how to design the CSR index ETA 2019 and to present its educational potential in practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DOCILITA V ANDRAGOGICKEJ TEÓRII A PRAXI
ISBN
978-80-557-1618-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
98-111
Název nakladatele
—
Místo vydání
—
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—