Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Edukační potenciál indexu CSR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F19%3AN0000037" target="_blank" >RIV/26867184:_____/19:N0000037 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Edukační potenciál indexu CSR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Společenská odpovědnost organizací (CSR) je konceptem, který demonstruje principy trvale udržitelného rozvoje, má rozměr beneficence vůči společnosti. CSR je standardizováno a měřeno. Nástrojem měření CSR jsou indexy CSR. Přehled indexů (souhrnný hodnotový ukazatel) CSR ukázal, že jsou záměřené podle potřeb zadavatele a uživatele dat. Postup a výstup indexace nezobrazuje žitý svět organizací a nevede k jejich růstu. Index CSR ETA 2019 vytvořený na Moravské vysoké škole Olomouc je naopak založený na sebeuvědomovacím dotazníku, který má potenciál konstruktivistickou andragogickou metodou umožnit evokaci, uvědomění a reflexi nových poznatků v praxi. Tato metoda aktivizuje, stimuluje, vyhýbá se pasivnímu přijetí a ve výsledku rozvíjí znalost konceptu CSR a schopnost jeho aplikace. Cílem příspěvku je ukázat způsob konstrukce CSR ETA indexu 2019, a jeho edukační potenciál při využití indexu v praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Potential of CSR Index

  • Popis výsledku anglicky

    Corporate social responsibility (CSR) is a concept that demonstrates the principles of sustainable development and has a dimension of beneficence to the society. CSR is standardized and measured. CSR indices are the measurement tool. An overview of indices (aggregate value index) of CSR showed that they are aimed according to the needs of the ordering party and the user of data. The procedure and output of indexing does not show the lively world of enterprises and does not lead to their growth. The CSR index ETA 2019 created at Moravian Business College Olomouc is vice versa based on the self-realization questionnaire that, using the constructive andragogical method, has the potential to lead to evocation, awareness and reflection of new knowledge in practice. This method activates, stimulates, and avoids the passive acceptance and, as a result, develops the knowledge of the CSR concept as well as the ability of its application. The aim of the paper is to show how to design the CSR index ETA 2019 and to present its educational potential in practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DOCILITA V ANDRAGOGICKEJ TEÓRII A PRAXI

  • ISBN

    978-80-557-1618-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    98-111

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku