Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

LIFE VISIONS OF UNIVERSITY STUDENTS IN ECONOMIC AND MANAGEMENT FIELDS OF STUDY – MULTINATIONAL STUDY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F22%3AN0000013" target="_blank" >RIV/26867184:_____/22:N0000013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    LIFE VISIONS OF UNIVERSITY STUDENTS IN ECONOMIC AND MANAGEMENT FIELDS OF STUDY – MULTINATIONAL STUDY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to find out in which direction the life visions of university students in economics and management fields of study are heading. A total of 513 students from three Central and Eastern European countries took part in the international study: the Czech Republic, Poland, and Ukraine. The answers of individual students to the open questions of the questionnaire survey were categorized and subsequently evaluated. The first level of categorization distinguishes between a professional life-oriented vision and a personal life-oriented vision. The categories thus defined were further subdivided. The research shows that as many as three-quarters of university students in economics and management-oriented fields of study direct their life vision to the professional field, whether it is a concrete idea of their career or business, perceiving the work side of life purely as a source of income to meet living needs, or finding harmony and happiness in professional life. In other words, most surveyed students prefer professional success to personal success.

  • Název v anglickém jazyce

    LIFE VISIONS OF UNIVERSITY STUDENTS IN ECONOMIC AND MANAGEMENT FIELDS OF STUDY – MULTINATIONAL STUDY

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to find out in which direction the life visions of university students in economics and management fields of study are heading. A total of 513 students from three Central and Eastern European countries took part in the international study: the Czech Republic, Poland, and Ukraine. The answers of individual students to the open questions of the questionnaire survey were categorized and subsequently evaluated. The first level of categorization distinguishes between a professional life-oriented vision and a personal life-oriented vision. The categories thus defined were further subdivided. The research shows that as many as three-quarters of university students in economics and management-oriented fields of study direct their life vision to the professional field, whether it is a concrete idea of their career or business, perceiving the work side of life purely as a source of income to meet living needs, or finding harmony and happiness in professional life. In other words, most surveyed students prefer professional success to personal success.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Days of Science 2022

  • ISBN

    9788074551000

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    46-53

  • Název nakladatele

    Moravian Business College Olomouc, o.p.s.

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku