Prototyp elektrického Jetsurfu o výkonu min. 14kW
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26968215%3A_____%2F23%3AN0000006" target="_blank" >RIV/26968215:_____/23:N0000006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prototyp elektrického Jetsurfu o výkonu min. 14kW
Popis výsledku v původním jazyce
Nově navržený JetSurf má dostatečný výkon i pro závodní účely. Tvar plováku zvyšuje ovladatelnost na úroveň spalovacího modelu Race Titanium. Novým chlazením motoru jsme schopni trvale držet teplotu v ideálním provozním stavu, tak aby nerostly ztráty způsobené vysokou teplotou vinutí.
Název v anglickém jazyce
Prototype of an electric Jetsurf with a minimum power of 14kW
Popis výsledku anglicky
The newly designed JetSurf has enough power even for racing purposes. The shape of the float increases handling to the level of the Race Titanium combustion model. With the new motor cooling, we are able to keep the temperature consistently at an ideal operating condition so that losses due to high winding temperature do not increase.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG20_321%2F0024911" target="_blank" >EG20_321/0024911: Nový typ motorového surfu s elektrickou pohonnou jednotkou</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Prototyp elektrického Jetsurfu (min. 14 kW)
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Chlazení je řešeno prouděním vzduchu mezi statorem a rotorem v kombinaci s vodním chlazením statoru. V tomto případě není možné dosáhnout většího trvalého výkonu než stávajících 8kW. Na základě prvotních výpočtů byl pro požadovaný výkon 14 kW navržen motor s prodlouženým svazkem a zúženou mezerou mezi magnety a svazkem plechů s vinutím o 50 %. Takto navržený motor plně vyhovoval po výkonové stránce, ale objevil se potenciální problém s chlazením při déletrvajícím provozu a rizikem přehřátí. Proto byl navržen přídavný otevřený vodní okruh s přídavnou nádrží, čerpadlem a řídící jednotkou s baterií. Voda je přímo vstřikována do vinutí, čímž se daří udržet provozní teplotu motoru pod 140°C. Plovák je redesignován podle závodního spalovacího modelu Jetsurf Titanium.
Ekonomické parametry
Hlavními ekonomickými parametry výsledku bylo zvýšení mezinárodní konkurenceschopnosti na trhu a navýšení objemu tržeb.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
26968215
Název vlastníka
MSR Engines s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—