Benchmarking in Czech higher education: the case of schools of economics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26968631%3A_____%2F15%3A%230000111" target="_blank" >RIV/26968631:_____/15:#0000111 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11230/15:10306890
Výsledek na webu
<a href="http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1360080X.2015.1056601?journalCode" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1360080X.2015.1056601?journalCode</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/1360080X.2015.1056601" target="_blank" >10.1080/1360080X.2015.1056601</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Benchmarking in Czech higher education: the case of schools of economics
Popis výsledku v původním jazyce
This article describes the use of benchmarking in universities in the Czech Republic and academics? experiences with it. It is based on research conducted among academics from economics schools in Czech public and private universities. The results identified several issues regarding the utilisation and understanding of benchmarking in the Czech educational environment. The survey results have also been compared with existing theories regarding the use of benchmarking in higher education as well as withthe research results of other authors. Recommendations for public policy are based on an econometric analysis of global benchmarking initiatives.
Název v anglickém jazyce
Benchmarking in Czech higher education: the case of schools of economics
Popis výsledku anglicky
This article describes the use of benchmarking in universities in the Czech Republic and academics? experiences with it. It is based on research conducted among academics from economics schools in Czech public and private universities. The results identified several issues regarding the utilisation and understanding of benchmarking in the Czech educational environment. The survey results have also been compared with existing theories regarding the use of benchmarking in higher education as well as withthe research results of other authors. Recommendations for public policy are based on an econometric analysis of global benchmarking initiatives.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Higher Education Policy and Management
ISSN
1360-080X
e-ISSN
—
Svazek periodika
37
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
374-384
Kód UT WoS článku
000358133000003
EID výsledku v databázi Scopus
—