Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Benchmarking in Czech higher education: the case of schools of economics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26968631%3A_____%2F15%3A%230000111" target="_blank" >RIV/26968631:_____/15:#0000111 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11230/15:10306890

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1360080X.2015.1056601?journalCode" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1360080X.2015.1056601?journalCode</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/1360080X.2015.1056601" target="_blank" >10.1080/1360080X.2015.1056601</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Benchmarking in Czech higher education: the case of schools of economics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes the use of benchmarking in universities in the Czech Republic and academics? experiences with it. It is based on research conducted among academics from economics schools in Czech public and private universities. The results identified several issues regarding the utilisation and understanding of benchmarking in the Czech educational environment. The survey results have also been compared with existing theories regarding the use of benchmarking in higher education as well as withthe research results of other authors. Recommendations for public policy are based on an econometric analysis of global benchmarking initiatives.

  • Název v anglickém jazyce

    Benchmarking in Czech higher education: the case of schools of economics

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the use of benchmarking in universities in the Czech Republic and academics? experiences with it. It is based on research conducted among academics from economics schools in Czech public and private universities. The results identified several issues regarding the utilisation and understanding of benchmarking in the Czech educational environment. The survey results have also been compared with existing theories regarding the use of benchmarking in higher education as well as withthe research results of other authors. Recommendations for public policy are based on an econometric analysis of global benchmarking initiatives.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Higher Education Policy and Management

  • ISSN

    1360-080X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    374-384

  • Kód UT WoS článku

    000358133000003

  • EID výsledku v databázi Scopus