Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards sustainable marketing: strategy in Slovak companies.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26968631%3A_____%2F15%3A%230000116" target="_blank" >RIV/26968631:_____/15:#0000116 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23510/15:43926394

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.amfiteatrueconomic.ro/ArticolEN.aspx?CodArticol=2435" target="_blank" >http://www.amfiteatrueconomic.ro/ArticolEN.aspx?CodArticol=2435</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards sustainable marketing: strategy in Slovak companies.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite the growing attention that is being paid to sustainability in the literature, little empirical research has been conducted on developing the link between sustainability and marketing strategy and moreover, only a few empirical studies have investigated this issue in Central and Eastern Europe. The conducted empirical survey examines the relationship between marketing strategy and sustainability from the perspective of enterprises in Slovakia. The authors have used binary logistic regression as an evaluation method. The empirical findings are based on 896 responses from different forms of companies in Slovak Republic. The results show that the legal form of a business organization is a relevant determinant of philosophy of sustainability when organization defines a marketing strategy and implements it into corporate strategy. Based on the results it can also be concluded that the environmental aspect of sustainability is determined by the size of organization and the sector of n

  • Název v anglickém jazyce

    Towards sustainable marketing: strategy in Slovak companies.

  • Popis výsledku anglicky

    Despite the growing attention that is being paid to sustainability in the literature, little empirical research has been conducted on developing the link between sustainability and marketing strategy and moreover, only a few empirical studies have investigated this issue in Central and Eastern Europe. The conducted empirical survey examines the relationship between marketing strategy and sustainability from the perspective of enterprises in Slovakia. The authors have used binary logistic regression as an evaluation method. The empirical findings are based on 896 responses from different forms of companies in Slovak Republic. The results show that the legal form of a business organization is a relevant determinant of philosophy of sustainability when organization defines a marketing strategy and implements it into corporate strategy. Based on the results it can also be concluded that the environmental aspect of sustainability is determined by the size of organization and the sector of n

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Amfiteatru Economic

  • ISSN

    1582-9146

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    40

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    855-871

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus