Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozdíly v zajišťování dopravní obslužnosti v krajích ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26968631%3A_____%2F17%3AN0000006" target="_blank" >RIV/26968631:_____/17:N0000006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sting.cz/acta/acta3_2017_web.pdf" target="_blank" >http://www.sting.cz/acta/acta3_2017_web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozdíly v zajišťování dopravní obslužnosti v krajích ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem příspěvku je s využitím deskripce a analýzy současného stavu dopravní obslužnosti (zejména prostřednictvím soukromé osobní, autobusové a železniční dopravy) v jednotlivých krajích České republiky navržení vhodného způsobu financování dopravní obslužnosti. Analýza bude zaměřena na vývoj dopravy (soukromé osobní, veřejné linkové a železniční) v čase v jednotlivých krajích a vliv na jiné veličiny, například vyplacené dotace do dopravy, náklady apod. Dotace se odvíjejí jednak od výše státního rozpočtu a rozpočtů krajů a obcí a za druhé od předpokládaného počtu výkonů, ať už jízdních nebo dopravních. Článek poukazuje na vysoké rozdíly v zajišťování dopravní obslužnosti v jednotlivých krajích. V krajích s vysokým počtem malých obcí roste podíl osobní automobilové dopravy na úkor veřejné dopravy. Tento fakt je dán tím, že v malých obcích většinou není zabezpečena dopravní obslužnost ve večerních nebo víkendových spojích z důvodu finanční nevýhodnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in the provision of transport services in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to propose an appropriate way of financing transport services. It will be used the method of description and analysis of the current state of transport service in the individual regions of the Czech Republic. The aim is to propose an appropriate way of financing transport services. Subsidies are based on the state budget and budgets of regions and municipalities, and secondly on the expected number of performances, whether itinerary or transport. The article highlights differences in the provision of transport services in individual regions. In regions with a high number of small municipalities, the share of passenger car traffic is growing at the expense of public transport. This fact is because small villages are not mostly provide with transport services in evening or weekend connections due to financial disadvantage.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50205 - Accounting

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Sting

  • ISSN

    1805-6873

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    90-110

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus