Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Economic and social attitudes of college students toward immigration policies: A comparative survey-based study from the Czech Republic and the US

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26968631%3A_____%2F19%3AN0000002" target="_blank" >RIV/26968631:_____/19:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vspj.cz/vyzkum-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos" target="_blank" >https://www.vspj.cz/vyzkum-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Economic and social attitudes of college students toward immigration policies: A comparative survey-based study from the Czech Republic and the US

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this article is to identify and compare the attitudes of college students from economics-related fields of study in the Czech Republic and the US concerning immigration policy built on an own survey-based investigation. The degree of dissatisfaction with immigration policy is distinctly higher among Czech respondents than among American. In addition, four fifths of the Czech respondents (and two thirds of the American respondents) think that there should be more public consultation on immigration policy. The topic of immigration and immigration policy at the current time resonates much more in the Czech Republic, and a greater percentage of respondents have a distinct view of it. From the answers to a range of questions, it is also clear that, in a number of policy areas, respondents’ awareness about these issues is significantly limited with an existing deficit in the educational system of Czech higher education.

  • Název v anglickém jazyce

    Economic and social attitudes of college students toward immigration policies: A comparative survey-based study from the Czech Republic and the US

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this article is to identify and compare the attitudes of college students from economics-related fields of study in the Czech Republic and the US concerning immigration policy built on an own survey-based investigation. The degree of dissatisfaction with immigration policy is distinctly higher among Czech respondents than among American. In addition, four fifths of the Czech respondents (and two thirds of the American respondents) think that there should be more public consultation on immigration policy. The topic of immigration and immigration policy at the current time resonates much more in the Czech Republic, and a greater percentage of respondents have a distinct view of it. From the answers to a range of questions, it is also clear that, in a number of policy areas, respondents’ awareness about these issues is significantly limited with an existing deficit in the educational system of Czech higher education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Logos Polytechnikos

  • ISSN

    1804-3682

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    5-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus