Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Usage of non-financial metrics for measuring marketing effectiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27081869%3A_____%2F16%3AN0000010" target="_blank" >RIV/27081869:_____/16:N0000010 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26510/16:PU119658

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sets.cz/" target="_blank" >http://www.sets.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Usage of non-financial metrics for measuring marketing effectiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose of the paper is to find which non-financial metrics are used in effectiveness measuring process of marketing activities. Paper is based on primary research, on which participated marketing managers of engineering companies in the Czech Republic through the questionnaire survey. Questionnaire survey itself was focused on performance measurement. Selected data were put under examination within factor analysis. Such results of the factor analysis there are gained factors which are verified by Cronbach’s alpha test. Main result of research provide key performance indicators, which are included in one factor (number of new customers, product audit, knowledge and value of both of brand and product). For the observed factor there was stated index, in which different weight of variables in impact of fulfilling corporate marketing strategy have been designed. The main aim of this paper is to set up complex index based on usage of non--financial metrics in Czech engineering companies. All metrics, included in index, could be considered as key metrics in measuring marketing effectiveness in engineering companies.

  • Název v anglickém jazyce

    Usage of non-financial metrics for measuring marketing effectiveness

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose of the paper is to find which non-financial metrics are used in effectiveness measuring process of marketing activities. Paper is based on primary research, on which participated marketing managers of engineering companies in the Czech Republic through the questionnaire survey. Questionnaire survey itself was focused on performance measurement. Selected data were put under examination within factor analysis. Such results of the factor analysis there are gained factors which are verified by Cronbach’s alpha test. Main result of research provide key performance indicators, which are included in one factor (number of new customers, product audit, knowledge and value of both of brand and product). For the observed factor there was stated index, in which different weight of variables in impact of fulfilling corporate marketing strategy have been designed. The main aim of this paper is to set up complex index based on usage of non--financial metrics in Czech engineering companies. All metrics, included in index, could be considered as key metrics in measuring marketing effectiveness in engineering companies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    143-151

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus