Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam kompetenčního rozvoje jako součásti terciárního vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27081869%3A_____%2F16%3AN0000011" target="_blank" >RIV/27081869:_____/16:N0000011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sets.cz/" target="_blank" >http://www.sets.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam kompetenčního rozvoje jako součásti terciárního vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje problematice vybavenosti a potažmo uplatnitelnosti vysokoškolských absolventů. Obecně můžeme říci, že studenti končící vysokoškolské studium jsou adekvátně znalostně vybaveni ve vztahu ke svým primárním oborům, méně pak v rovině kompetenční. Oblast kompetencí je pak často rozhodující faktor v uplatnitelnosti jednotlivých absolventů. V textu jsou představeny pojmy kompetence, kompetenční modely a možnost využití tohoto konceptu převážně manažerského vzdělávání v rozvoji studentů vysoké školy. Blíže jsou přiblíženy zejména techniky a metody rozvoje metakognitivních schopností. Právě metakognice je v článku považována za základ dalšího rozvoje kompetencí. Zde je představen význam psychologických předmětů v rámci vysokoškolského vzdělání.

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of Competencies Development as a Part of Tertiary Education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the possibility of targeted (as well as implicit) competencies development of university students during their studies. It specifically addresses the topic of the university graduates’ personal competencies and employability. Generally, we can say that students who complete their university studies are adequately equipped with knowledge in their primary fields of study; however they face limitations in terms of personal competencies. But the actual level of personal competencies often tends to be the decisive employability factor of individual graduates. The text introduces the concepts of competencies, competency models, and possible ways of using this concept primarily for management education of college students. Techniques and methods of metacognitive abilities development are described in greater detail. In this article, the metacognition is considered to constitute the basis for further development of competencies. The importance of psychological subjects as part of university-degree education is also discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    139-147

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus