Význam kompetenčního rozvoje jako součásti terciárního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27081869%3A_____%2F16%3AN0000011" target="_blank" >RIV/27081869:_____/16:N0000011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sets.cz/" target="_blank" >http://www.sets.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam kompetenčního rozvoje jako součásti terciárního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje problematice vybavenosti a potažmo uplatnitelnosti vysokoškolských absolventů. Obecně můžeme říci, že studenti končící vysokoškolské studium jsou adekvátně znalostně vybaveni ve vztahu ke svým primárním oborům, méně pak v rovině kompetenční. Oblast kompetencí je pak často rozhodující faktor v uplatnitelnosti jednotlivých absolventů. V textu jsou představeny pojmy kompetence, kompetenční modely a možnost využití tohoto konceptu převážně manažerského vzdělávání v rozvoji studentů vysoké školy. Blíže jsou přiblíženy zejména techniky a metody rozvoje metakognitivních schopností. Právě metakognice je v článku považována za základ dalšího rozvoje kompetencí. Zde je představen význam psychologických předmětů v rámci vysokoškolského vzdělání.
Název v anglickém jazyce
Importance of Competencies Development as a Part of Tertiary Education
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the possibility of targeted (as well as implicit) competencies development of university students during their studies. It specifically addresses the topic of the university graduates’ personal competencies and employability. Generally, we can say that students who complete their university studies are adequately equipped with knowledge in their primary fields of study; however they face limitations in terms of personal competencies. But the actual level of personal competencies often tends to be the decisive employability factor of individual graduates. The text introduces the concepts of competencies, competency models, and possible ways of using this concept primarily for management education of college students. Techniques and methods of metacognitive abilities development are described in greater detail. In this article, the metacognition is considered to constitute the basis for further development of competencies. The importance of psychological subjects as part of university-degree education is also discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia et Societas
ISSN
1801-7118
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
139-147
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—