Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj platformy pro objednávku léků na předpis a zapojení farmaceutů, kteří budou pomocí systému léky osobně dodávat a poskytovat pacientům odbornou zdravotní péči

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27096777%3A_____%2F23%3AN0000001" target="_blank" >RIV/27096777:_____/23:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mojeleky.cz" target="_blank" >http://www.mojeleky.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj platformy pro objednávku léků na předpis a zapojení farmaceutů, kteří budou pomocí systému léky osobně dodávat a poskytovat pacientům odbornou zdravotní péči

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedná se o zavedení inovativního přístupu v procesu výdeje léčivých přípravků pacientům v rámci příjemce podpory Lékárny ve Voticích s.r.o. V rámci řešení projetu FX0203008 byla zavedena inovace na dvou úrovních. První úrovní je příprava platformy pro objednání léčivých přípravků pro pacienty, kteří se nemohou osobně dostavit do lékárny. V rámci vývoje platformy bylo počítáno s celkovým procesem výdeje léčiva od získání dat potřebných pro přístup k e-receptu/papírovému receptu, přes objednání/ výdej léčivého přípravku až po doručení přípravku pacientovi, včetně zákonného dispenzačního minima a nezbytné konzultace. Druhá úroveň spočívá v inovaci vnitřních procesů Lékárny ve Voticích s.r.o. tak, aby byl plně integrován do běžného fungování popsaný systém objednávky a výdeje léku. Součástí doložení je i implementace „Správné lékárenské praxe“ zavedením závazného vnitřního předpisu pro pracovníky podílející se na poskytování služby. Obecný popis fungování platformy Základním prvkem nové služby je kombinace webové a mobilní aplikace na platformách Android a iOS spolu s klasickou telefonní asistencí. Databáze lékárny umožňuje spárování příslušné lékárny zapojené do služby s doručovací adresou, popř. i dostupností léku nebo zdravotní pomůcky. K samotnému vydání léku u pacienta dochází až po ověření identifikátoru přímo u pacienta pomocí e-receptů, tedy podobně jako v lékárně. Pacient má k dispozici mobilní aplikaci nebo web k zadání objednávky v na dovoz léků dle eReceptu. Tato objednávka je lékárníkem přijata, následně je validita eReceptu ověřena lékárníkem oproti CÚER. Lékárník po ověření eReceptu objednávku přijme nebo odmítne, o čemž je pacient informován formou notifikace (SMS/email/push notifikace). Lékárník nachystá objednané léky a dováží je pacientovi, přičemž provede na místě s pacientem konzultaci a výsledek zapíše do platformy na kartu pacienta. Dne 11. 9. 2023 bylo obdrženo stanovisko SÚKL s následujícím stanoviskem: “Výrobek mojeléky nespadá do působnosti nařízení o zdravotnických prostředcích”. Z toho vyplývá, že produkt projektu není zdravotnický prostředek, tudíž není potřeba software certifikovat dle směrnice MDR. Technický popis řešení webu Mojeleky.cz Technická část backend (API, DB) Serverová část zpracovávající požadavku z klientské (webové) části je postavená na .NET CORE 3.1. Tato část je umístěna v cloudovém hostingu AZURE od Microsoftu, k tomu je použita služba Web App.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of a platform for ordering prescription drugs and involving pharmacists who will use the system to personally deliver drugs and provide professional healthcare to patients

  • Popis výsledku anglicky

    This is the introduction of an innovative approach in the process of dispensing medicinal products to patients within the support recipient Lékárna ve Votice s.r.o. As part of the FX0203008 project solution, innovation was introduced on two levels. The first level is the preparation of a platform for ordering medicinal products for patients who cannot come to the pharmacy in person. As part of the development of the platform, the entire process of drug dispensing was taken into account, from obtaining the data needed to access the e-prescription/paper prescription, through ordering/dispensing the medicinal product to delivering the product to the patient, including the legal dispensing minimum and the necessary consultation. The second level consists in the innovation of the internal processes of Lékárna ve Votice s.r.o. so that the described system of ordering and dispensing the drug is fully integrated into the normal functioning. Part of the documentation is also the implementation of "Correct Pharmacy Practice" by introducing a binding internal regulation for workers participating in the provision of the service. General description of how the platform works The basic element of the new service is a combination of a web and mobile application on the Android and iOS platforms together with classic telephone assistance. The pharmacy database enables the matching of the relevant pharmacy involved in the service with the delivery address, or and the availability of medicine or medical equipment. The drug is dispensed to the patient only after the identifier has been verified directly with the patient using e-prescriptions, i.e. similarly to a pharmacy. The patient has at his disposal a mobile application or a website to place an order for the import of medicines according to the ePrescription. This order is accepted by the pharmacist, then the validity of the ePrescription is verified by the pharmacist against the CÚER. After verifying the ePrescription, the pharmacist accepts or rejects the order, of which the patient is informed in the form of a notification (SMS/email/push notification). The pharmacist prepares the ordered medicines and delivers them to the patient, while conducting an on-site consultation with the patient and entering the result into the platform on the patient's card. On September 11, 2023, the opinion of SÚKL was received with the following opinion: "The mojeléky product does not fall under the scope of the regulation on medical devices". It follows that the product of the project is not a medical device, so there is no need to certify the software according to the MDR directive. Technical description of the Mojeleky.cz website solution The technical part of the backend (API, DB) The server part processing the request from the client (web) part is built on .NET CORE 3.1. This part is located in the AZURE cloud hosting from Microsoft, for which the Web App service is used.

Klasifikace

  • Druh

    X - Nezařazeno

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30500 - Other medical sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FX02030008" target="_blank" >FX02030008: Pilotní projekt systému doručování léků farmaceutem - služba pacientům v rámci zamezení šíření onemocnění Covid-19</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.