funkční vzorek protihlukového panelu s aktivním systémem pohlcování a odrážení zvuku, určený pro železnice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27119840%3A_____%2F23%3AN0000002" target="_blank" >RIV/27119840:_____/23:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
funkční vzorek protihlukového panelu s aktivním systémem pohlcování a odrážení zvuku, určený pro železnice
Popis výsledku v původním jazyce
Během výzkumu a vývoje v rámci tohoto projektu byl úspěšně vytvořen a ověřen funkční vzorek protihlukového panelu s aktivním systémem pohlcování a odrážení zvuku. Během projektu byly vytvořeny 2 funkční vzorky. Jeden byl specificky určen pro použití na železnicích a druhý pro silniční dopravu. Ten byl navíc vybaven elektromřížkou. Oba tyto vzorky představují nové výsledky aplikovaného výzkumu v oblasti akustické izolace a odrážení zvuku v dopravním prostředí. Tyto výsledky jsou důkazem inovativního přístupu k řešení problému hluku z dopravy, kde byly vyvinuty nové technologie a postupy. Úspěšně byly aplikovány nové materiály jako uhlíkové mřížky, geopolymerní pojiva s uhlíkovým vláknem, skloborátové plniva a hlinikový aktivátor, což umožnilo vytvoření lehčích, ale stále velmi odolných a efektivních protihlukových stěn. Tyto panely také demonstrují vysoký stupeň adaptability k různým podmínkám a změnám v prostředí. Díky těmto inovacím byl splněn indikátor cílové hodnoty 21610, protože byly úspěšně dokončen výsledek aplikovaného výzkumu - konkrétně funkční vzorek protihlukových panelů.
Název v anglickém jazyce
funkční vzorek protihlukového panelu s aktivním systémem pohlcování a odrážení zvuku, určený pro železnice
Popis výsledku anglicky
Během výzkumu a vývoje v rámci tohoto projektu byl úspěšně vytvořen a ověřen funkční vzorek protihlukového panelu s aktivním systémem pohlcování a odrážení zvuku. Během projektu byly vytvořeny 2 funkční vzorky. Jeden byl specificky určen pro použití na železnicích a druhý pro silniční dopravu. Ten byl navíc vybaven elektromřížkou. Oba tyto vzorky představují nové výsledky aplikovaného výzkumu v oblasti akustické izolace a odrážení zvuku v dopravním prostředí. Tyto výsledky jsou důkazem inovativního přístupu k řešení problému hluku z dopravy, kde byly vyvinuty nové technologie a postupy. Úspěšně byly aplikovány nové materiály jako uhlíkové mřížky, geopolymerní pojiva s uhlíkovým vláknem, skloborátové plniva a hlinikový aktivátor, což umožnilo vytvoření lehčích, ale stále velmi odolných a efektivních protihlukových stěn. Tyto panely také demonstrují vysoký stupeň adaptability k různým podmínkám a změnám v prostředí. Díky těmto inovacím byl splněn indikátor cílové hodnoty 21610, protože byly úspěšně dokončen výsledek aplikovaného výzkumu - konkrétně funkční vzorek protihlukových panelů.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG20_321%2F0025218" target="_blank" >EG20_321/0025218: Snižování hlukové zátěže od liniových dopravních staveb pomocí aktivních a pasivních prvků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
PHS1
Číselná identifikace
Z
Technické parametry
Zvuková izolace: Panel prokázal vynikající úroveň zvukové izolace, schopný účinně snižovat hluk o 15-20 dB v závislosti na frekvenci. Materiál: Panel je vyroben z kombinace geopolymerického sendviče a uhlíkové mřížky, což zajišťuje vysokou pevnost a odolnost materiálu. Odolnost proti nárazu: Díky uhlíkové mřížce panel vykazuje zlepšenou odolnost proti nárazu, což je zásadní pro bezpečnost v dopravním prostředí. Hmotnost: Panel je navržen tak, aby byl lehčí než tradiční betonové protihlukové stěny, což usnadňuje manipulaci s materiálem.
Ekonomické parametry
Snížení výrobních nákladů: Díky použití nových materiálů a technologií, jako je uhlíková mřížka a geopolymer, jsou výrobní náklady nižší ve srovnání s tradičními protihlukovými řešeními. Úspory na instalaci a údržbě: Lehkost a snadná manipulace s panelem snižují náklady na instalaci a údržbu. Dlouhodobá životnost: Vyšší odolnost materiálu proti povětrnostním vlivům a mechanickému opotřebení znamená méně častou potřebu výměny nebo oprav, což vede k úsporám v dlouhodobém horizontu. Příspěvek k zelené ekonomice: Projekt podporuje trend směrem k udržitelným a ekologicky šetrným technologiím, což může otevřít nové tržní příležitosti. Snížení zdravotních nákladů: Podpora místní ekonomiky: Výroba a instalace panelů může vytvářet pracovní příležitosti a podporovat místní průmysl. Regulační výhody: Splnění nejnovějších environmentálních a stavebních norem může vést k daňovým úlevám a dotacím.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
27119840, 46747885
Název vlastníka
COMDES CZ s.r.o., Technická Univerzita Liberec
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—