Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Edukace seniorů jako celoživotní proces

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F13%3A%230000044" target="_blank" >RIV/27132781:_____/13:#0000044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Edukace seniorů jako celoživotní proces

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Podstatným východiskem pro vzdělávání seniorů by neměly být ryze biologické faktory, které se seniorským věkem souvisí, a na něž je pozornost zaměřována velmi často, ale spíše proměna motivační struktury člověka, proměna vytrvalosti a celková koncepce pojetí vlastního života, která se významně promítá do způsobů strategií vyrovnávání se s touto psychologicky nelehkou životní etapou. Z hlediska koncepcí edukačních programů založených na preventivním působení je vhodné zaměřovat pozornost, kromě podpory soběstačnosti seniora a prevence geriatrické křehkosti, na utváření strategie vyrovnávání se s vlastním stářím, která je založena na pozitivní individuální filozofii.

  • Název v anglickém jazyce

    Education of seniors as a lifelong process

  • Popis výsledku anglicky

    The essential starting point for seniors education should not be purely biological factors that are relating with seniors age that very often have the only attention, but more likely the change of motivational structure of a human, the transformation ofendurance and overall concept of their own lives, which transforms into significant strategic ways that cope with this psychologically difficult life stage. The educational program concept view is based on preventive activities and should also focus theattention to support independence of older people and as well on the prevention of geriatric frailty, shaping strategy to cope with their own age, based on the positive individual philosophy.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Specifika edukace seniorů

  • ISBN

    978-80-87723-09-8

  • Počet stran výsledku

    42

  • Strana od-do

    11-53

  • Počet stran knihy

    236

  • Název nakladatele

    VŠTVS Palestra s.r.o.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly