Intervention Class Study to Promote a Morning-Typed Life for Japanese Junior High School Students Using a Picture Leaflet as a Teaching Subject
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F17%3AN0000005" target="_blank" >RIV/27132781:_____/17:N0000005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://doi.org/10.5539/ijps.v9n3p79" target="_blank" >http://doi.org/10.5539/ijps.v9n3p79</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5539/ijps.v9n3p79" target="_blank" >10.5539/ijps.v9n3p79</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intervention Class Study to Promote a Morning-Typed Life for Japanese Junior High School Students Using a Picture Leaflet as a Teaching Subject
Popis výsledku v původním jazyce
An intervention study was performed as a class (50 min for 136 junior high school students aged 13-14 years old) using a picture leaflet for junior high school students. The leaflet shows a detailed model day for "morning-typed student" versus "evening-typed one" based on several scientific evidences so far. An integrated questionnaire was administrated just before the intervention class and also one month after the class and the effects of class was evaluated.
Název v anglickém jazyce
Intervention Class Study to Promote a Morning-Typed Life for Japanese Junior High School Students Using a Picture Leaflet as a Teaching Subject
Popis výsledku anglicky
An intervention study was performed as a class (50 min for 136 junior high school students aged 13-14 years old) using a picture leaflet for junior high school students. The leaflet shows a detailed model day for "morning-typed student" versus "evening-typed one" based on several scientific evidences so far. An integrated questionnaire was administrated just before the intervention class and also one month after the class and the effects of class was evaluated.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Psychological Studies
ISSN
1918-7211
e-ISSN
1918-722X
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CA - Kanada
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
79-91
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—