Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dvouparametrický registrační akcelerometr MUL1

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27174841%3A_____%2F13%3AADATO001" target="_blank" >RIV/27174841:_____/13:ADATO001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.let.cz" target="_blank" >http://www.let.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dvouparametrický registrační akcelerometr MUL1

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dvouparametrický registrační akcelerometr MUL1 je kompaktní elektronický přístroj, který se montuje do chráněného prostoru letounu v souladu s kódem odolnosti [B4X]BAB[SM]XXXXXXXBBBAVBXXXX dle RTCA/DO-160D. Po zapnutí palubní sítě proběhne test přístroje, je spuštěn čas měření letu a cyklicky je testován stav spínače S1 (funkce motorů) a S2 (funkce příďového podvozku). Přístroj zaznamenává jednak kumulovaný letový čas (od nadzvednutí po dosednutí) a rovněž tak zaznamenává i čas každého letu od zapnutí do vypnutí palubní sítě. Činnost přístroje je signalizována LED diodou umístěnou na středním panelu v pilotní kabině. Přístroj MUL1 zaznamenává lokální extrémy ze dvou současně měřicích akcelerometrů X1 a X2 a stanovuje a zapisuje i jejich průměrnou hodnotu (v přístroji jsou instalovány dva nezávislé akcelerometry). Započítány jsou všechny maximální či minimální hodnoty násobků, po kterých následoval pokles či vzestup aktuální hodnoty zrychlení o hodnotu nastavenou parametrem hystereze H.

  • Název v anglickém jazyce

    Bi-Parametric Acceleration Monitoring Unit MUL1

  • Popis výsledku anglicky

    The MUL1 is compact bi-parametric acceleration monitoring unit, which is installed inside the airplane on the protected area in accordance with resistance code DO-160D Env. Cat. [B4X]BAB[SM]XXXXXXXBBBAVBXXXX. The test of acceleration monitoring unit willrun, flight measurement time will be activated and condition of S1 switch (function of engines) and S2 switch (function of landing gear) will be cyclically tested after switching on the electrical mains. The device records cumulative flight time (from lift-off to touch-down) and also the time of each flight from switching-on to switching-off the electrical mains. Device activity is signalized by LED diode located on lower panel in pilot cabin. The MUL1 device records local extremes from two contemporaneously measuring independent accelerometers X1 and X2 and specifies and records also their mean value (there are two independent accelerometers in the unit). All maximum or minimum load factor values (so-called local extremes) after which

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI1%2F475" target="_blank" >FR-TI1/475: *Projekt ADATO - Zvýšení životnosti draku malého dopravního letounu filozofií Damage Tolerance</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    MUL1

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Přístroj slouží k záznamu vertikálního násobku v těžišti letounu. Registrované parametry: - typ letounu - výrobní číslo letounu - poznávací značku letounu - počet letových hodin z letové fáze - počet přistání. Výstupní soubory jsou: - matice četností přechodů mezi jednotlivými třídami hodnot lokálních extrémů vertikálního násobku z letové fáze - kontinuální měření a záznam vertikálního násobku v těžišti letounu pro pozemní i letovou fázi - historie změn parametrů přístroje. Znemožněno: - změnit hodnotuhystereze H (hodnota hystereze udává verzi přístroje); - jakékoliv manipulování se změřenými daty (data jsou zakódována). Hmotnost: maximálně 310 g Rozměry: 39 x 80 x 35 (mm) Spotřeba: maximálně 5 W Odolnost proti ohni: samozhášivý materiál Pracovní teplota: ?50°C až +50°C Výška letu: do 7260 m (25 000 ft) Hodnota násobků: rozsah: -5.00 až +5.00. Smlouva o využití výsledků výzkumu a vývoje 2011/FR-TI1/475 z 20.12.2011. Ing. M. Sapáková, marcela.sapakova@let.cz, tel. 725 570 901.

  • Ekonomické parametry

    Ve srovnání s rokem 2011 došlo k navýšení objemu prodaných letounů v roce 2013 o 8 kusů.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    27174841

  • Název vlastníka

    Aircraft Industries, a.s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem