L410 NG Landing Gear Upgrade
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27174841%3A_____%2F16%3AN0000009" target="_blank" >RIV/27174841:_____/16:N0000009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.czaerospace.eu/en/2016-02-56.html" target="_blank" >http://www.czaerospace.eu/en/2016-02-56.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
L410 NG Landing Gear Upgrade
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this article is to summarize the research, development, and subsequent application work in the area of the landing gear of the L410NG aircraft with the focus on the shock absorbing system. The main intention of upgrading the landing gear was to increase its loading capacity in connection with the increase of take-off and landing weight of the aircraft, increase of damping efficiency, increase of technical service life, minimize demands on operation and maintenance, and reduce weight while maintaining the existing installation dimensions and unambiguous interchangeability into the entire series of the L410 aircraft. Further intention was to replace the bearings with slide elements and to minimize maintenance demands.
Název v anglickém jazyce
L410 NG Landing Gear Upgrade
Popis výsledku anglicky
The purpose of this article is to summarize the research, development, and subsequent application work in the area of the landing gear of the L410NG aircraft with the focus on the shock absorbing system. The main intention of upgrading the landing gear was to increase its loading capacity in connection with the increase of take-off and landing weight of the aircraft, increase of damping efficiency, increase of technical service life, minimize demands on operation and maintenance, and reduce weight while maintaining the existing installation dimensions and unambiguous interchangeability into the entire series of the L410 aircraft. Further intention was to replace the bearings with slide elements and to minimize maintenance demands.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI2%2F557" target="_blank" >FR-TI2/557: Projekt MOSTA - Modernizace malého dopravního letounu za účelem zvýšení efektivnosti a ekonomie jeho provozu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Aerospace Proceedings
ISSN
1211-877x
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
26-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—