Metodika pro určení dynamické skladby vozového parku na komunikacích v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27181278%3A_____%2F17%3AN0000004" target="_blank" >RIV/27181278:_____/17:N0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://atem.cz/vozovy_park.php" target="_blank" >http://atem.cz/vozovy_park.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika pro určení dynamické skladby vozového parku na komunikacích v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika je zaměřena na určení stávající skladby vozového parku na komunikacích z hlediska jejich emisních parametrů. Pro libovolný silniční či dálniční úsek umožňuje určit zastoupení vozidel v rozdělení podle jejich kategorie, typu paliva a emisní normy, kterou daná vozidla splňují. Stanovení je provedeno na základě charakteru dané komunikace a okolního území. Dle navržených postupů je nejprve samostatně určeno složení vozidel registrovaných v ČR a v zahraničí. V případě českých vozidel se vychází z dopravních průzkumů, s následným propojením výsledků průzkumů na data Centrálního registru vozidel. U zahraničních automobilů se vychází z analýzy výstupů mýtného systému a z databáze dopravní nehodovosti. Syntézou obou částí lze pak získat výslednou skladbu vozového parku pro daný úsek komunikace.
Název v anglickém jazyce
Methodology for determining dynamic fleet composition on the roads in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The methodology is focused on determining the recent fleet composition on the roads in terms of their emission parameters. For any road- or highway section it allows to determine the distribution of vehicles according to their category, fuel type and emission standards that the vehicle meets. The assessment is based on the properties of the road section and of the surrounding territory. According to the proposed procedures, the composition of vehicles registered in the Czech Republic and abroad is first determined separately. In the case of Czech vehicles, it is based on traffic surveys followed by the linking with the data of the Central Register of Vehicles. For foreign cars it is based on an analysis of the toll system outputs and the traffic accidents database. The synthesis of both parts then provides the resulting fleet composition for a given road section.
Klasifikace
Druh
N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy
CEP obor
—
OECD FORD obor
10509 - Meteorology and atmospheric sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04021566" target="_blank" >TA04021566: Doplnění chybějících dat o dynamické skladbě vozového parku pro účely výpočtu emisí z automobilové dopravy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Vozovy_park_2015
Číslo předpisu
—
Technické parametry
Metodické a výpočetní postupy pro určení stávající skladby vozového parku na komunikacích v ČR z hlediska jejich emisních parametrů jsou implementovány v softwarové aplikaci Vozový park 2015. info: e-mail: atem@atem.cz, tel.: 241 494 425
Ekonomické parametry
Dojde k úsporám nákladů na realizaci opatření ke snížení vlivu dopravních staveb na kvalitu ovzduší, úsporám na straně přípravných prací, usnadnění procesu projektové přípravy staveb a snížení externích nákladů z expozice obyvatel znečišťujícím látkám.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo životního prostředí, Odbor ochrany ovzduší, odd. kvality ovzduší, Vršovická 1442/65, 100 10 Praha 10
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů